جلسه سه جانبه کارت اعتباری ۱۰ میلیونی در دفتر جهانگیری

مسئولان بانک مرکزی، وزارت صنعت و سازمان مدیریت برای تصمیم‌گیری اجرای فاز دوم بسته رونق اقتصادی دولت( طرح کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی خرید) امروز یکشنبه در دفتر معاون اول رئیس جمهور گردهم آمدند.

به گزارش ریسک نیوز،بیش از دو هفته از ابلاغ اجرای طرح کارت خرید اعتباری ۱۰ میلیون تومانی کالا گذشته اما هنوز به صورت رسمی طرح فروش اقساطی در قالب بسته رونق اقتصادی دولت آغاز نشده است.  

این در حالی است که مسئولان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امروز یکشنبه در دفتر معاون اول رئیس جمهور برای نحوه و زمان اجرایی شدن کارت خرید اعتباری کالا جلسه ای را ترتیب داده اند.

این جلسه که با حضور اسحاق جهانگیری، رئیس کل بانک مرکزی، ناصر حکیمی معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی، مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت و برخی دیگر از مسئولان مربوطه در حال برگزاری است.

به نظر می رسد که به‌زودی نتایج بررسی ها و تصمیمات اتخاذ شده اطلاع رسانی شود.

این در حالی است که بیش از دو هفته از ابلاغ اجرای طرح‌های سه گانه تحرک تولید و رونق اقتصادی گذشته و طی شش روز ابتدای اجرای طرح، فروش اقساطی ۱۲۶ هزار دستگاه خودرو به اتمام رسید و پرونده آن بسته شد ولی هنوز طرح کارت اعتباری خرید اجرایی نشده است.

در عین حال پیگیری‌ها از شعب بانک‌ها نشان می دهد که بانکی‌ها نسبت به زمان اجرای این طرح اطلاع چندانی ندارند.

به گزارش مهر، کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال خواهد بود، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.

در فاز اول اجرای طرح، حسب تقاضای امور اداری دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی از بانک‌های عامل پرداخت حقوق کارکنان، فرم‌هایی در اختیار آنان قرار می گیرد که به کارکنان و مستمری بگیرانی که مایل به دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، ارائه شود.

پس از تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست متقاضیان توسط دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های عامل کارت‌ها را صادر کرده و از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

کارت‌ها از زمان تحویل به متقاضیان، قابلیت خرید در مراکز فروش حضوری و اینترنتی مشخص شده را خواهد داشت. برای دارندگان کارت در هر ماه شمسی و متناسب با زمان صدور کارت، صورتحسابی از طریق پیامک ارسال می‌شود که شامل ریز اقلام خرید در هر دوره به علاوه مجموع تسهیلات اعطایی قبلی است. مشتریان می‌توانند با اطلاعات پیامک فوق، نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود همانند سایر قبوض خدماتی اقدام کنند.

در مراحل بعدی طرح، امکان درخواست کارت خرید کالای ایرانی برای عموم مردم به صورت انفرادی از طریق مراجعه به شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری وجود خواهد داشت.

در این طرح، برای هر شهروند ایرانی حداکثر می‌تواند یک کارت خرید کالای ایرانی صادر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =