خطراتی که خارجی های ضعیف برای صنعت بیمه دارند

حجاریان :

این شرکت ها نه تنها عملکرد مناسبی ندارند بلکه با مسائل و مشکلات بیمه های داخلی و اوضاع کشور هم آشنایی ندارند. بنابراین برای رسیدن به درآمد ممکن است دنبال ریسک هایی بروند که بعدا قادر به جبران خسارت آن نباشند

به گزارش ریسک نیوز،حجاریان درباره تبعات ورود بیمه های ضعیف به کشور به اخبار پولی مالی گفت: این شرکت ها نه تنها عملکرد مناسبی ندارند بلکه با مسائل و مشکلات بیمه های داخلی و اوضاع کشور هم آشنایی ندارند. بنابراین برای رسیدن به درآمد ممکن است دنبال ریسک هایی بروند که بعدا قادر به جبران خسارت آن نباشند و اساسا اعتماد اجتماعی به صنعت بیمه را از بین ببرند. درصورتی که بیمه گران قوی کارشناسان خبره ای دارند که با اوضاع آشنا هستند و شرایط را می شناسند و مدیریت ریسک می کنند. چیزی که امروزه کشور ما بیش از همه چیز به آن نیاز دارند.

حجاریان در پاسخ به این پرسش که شرکت های بیمه داخلی باید چه تمهیداتی بیاندیشند که با ورود بیمه های خارجی بتوانند پوشش های بیمه ای خود را حفظ کنند؟ گفت: رویه ای که با بیمه گران خارجی در دوران تحریم ها بوده، پی گرفته شود. قبل از تحریم ها شرکت های خارجی به ما پوشش اتکایی می دادند. به این معنا که شرکت های بیمه داخلی بیمه گر مستقیم بودند و بیمه نامه را صادر می کردند و مازاد ظرفیت خود را در اتاق های خارجی تقسیم می کردند. به ویژه ریسک های فجایعی که بیمه گران داخلی قادر به پوشش آن ها نباشند، باید به خارج از کشور منتقل شود.

وی افزود: به خاطر طبیعتی که این گونه ریسک ها دارند، وقتی ریسکی در یک منطقه ای به وجود می آید، تعداد زیادی از افراد تحت پوشش شان تحت تاثیر قرار می گیرند که شرکت های داخلی قادر به پاسخگویی نیستند و باید شرکت های خارجی ای که تحت نفوذ این فاجعه نیستند، به این امر کمک کنند. درواقع به نوعی اتحاد جهانی برای مقابله با ریسک های فاجعه آمیز به وجود می آید.

وی با بیان این که صدور بیمه نامه های مستقیم توسط بیمه گذاران خارجی به این سادگی ها اتفاق نخواهد افتاد گفت: ما باید اقدامات زیادی در این زمینه انجام دهیم تا این اتفاق بیفتد و در کنار آن باید از امر برداشته شدن موانع، حمایت کرد.

مدیرعامل بیمه ملت ادامه داد: از سوی دیگر راه ورود به صنعت بیمه روز به روز سخت تر می شود و سرمایه تاسیس بیمه افزایش داده شده است. این کار، کار درستی نیست و رقابت را از بین می برد. باید اجازه داده شود که با سرمایه های پایین تر شرکت های بیمه تاسیس شوند و ایرانی ها بتوانند در حوزه های منابع انسانی گسترش پیدا کنند. اگر شرکت های بیمه کوچک با پرتفوی منطقه ای و تخصصی تاسیس شود، باعث می شود که نیروی انسانی جوان ما آموزش و رشد پیدا کند.

وی در باره شرایط حضور شرکت های بیمه خارجی در بازار داخلی نیز اظهار نظر کرد و گفت: برای شرکت های بیمه خارجی ما باید حتما نظاماتی بگذاریم و این قضیه را پشتیبانی کنیم. چون دانش فنی و توانمندی هایی در خارج وجود دارد که باید آن ها را فرا بگیریم. گرچه در کنار شرکت های بیمه ی مجهز به دانش روز دنیا، احتمالا شرکت های ضعیف هم خواهان ورود به ایران خواهند بود که باید جلوی آن ها گرفته شود. درواقع بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر از طرفی باید راه را برای بیمه های قوی باز کند و از طرف دیگر جلوی ورود بیمه های ضعیف را بگیرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  60