توضیحات بیمه دی به فرابورس

شرکت بیمه دی پاسخ و دلایل توجیهی بندهای درخواستی فرابورس در خصوص پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی ۹۴ براساس عملکرد ۶ماهه را توضیح داد.

به گزارش ریسک نیوز از نقدینه، شرکت بیمه دی پاسخ و دلایل توجیهی بندهای درخواستی فرابورس را در خصوص پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی 94 براساس عملکرد 6ماهه را توضیح داد.

 این شرکت فرابورسی اعلام کرد با توجه به اینکه بیشتر پتانسیل بیمه ای در نیمه دوم سال محقق می شود، شرکت بیمه دی نیز از این قاعده مستثنی نبوده که این مورد در گزارش عملکرد واقعی شرکت مشهود است، قابل توجه اینکه عملکرد صرفا مهر و آبان ماه جمعا به مبلغ 604 میلیارد ریال، معادل 90 درصد پرتفوی سه ماهه دوم سال است.

مدیرعامل بیمه دی در نامه نگاری به فرابورس ادامه می دهد، همچنین قراردادهایی که در سال جاری با شرکت‌های ایرانخودرو و گمرک منعقد شده است با توجه به رفع مشکلات به ترتیب اصلاح توانگری و کاهش تحریم خرید خودرو از سوی مردم، در نیمه دوم سال با روند افزایشی صادر می شود. نکته اینکه نسبت خسارت قراردادهای مذکور با توجه به سوابق سال گذشته به ترتیب 7درصد و صفر درصد است.

این شرکت ادامه میدهد با توجه به توضیحات ارائه شده، نسبت خسارت شش ماهه سال 94 نسبت به سال گذشته کاهش 21 درصدی داشته است. همچنین نسبت خسارت شرکت بیمه دی در مقایسه با کل صنعت طبق آخرین آمار مندرج در سایت بیمه مرکزی، درسطح مطلوبی است.

براین اساس، در پیش بینی اولیه سال 94 درآمد سرمایه گذاری در دو ردیف سایر منابع و ذخایر بوده است که در پیش بینی جدید با عنایت به واریز مبلغ افزایش سرمایه مرحله دوم به میزان تقریبی 600 میلیارد ریال، عملا در مجموع منابع قابل سرمایه گذاری شرکت 47درصد رشد را نشان می دهد بنابراین افزایش 47 درصدی درآمد ناشی از سرمایه گذاری منطقی است.

لازم به ذکر است با عنایت به اینکه حقوق صاحبان سهام شرکت در اول دوره منفی است لذا کل مبلغ سرمایه‌گذاری صرفا از محل ذخایر فنی پیش بینی شده است و برای درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع، مبلغ تعیین نشده است. بنابراین محتوی یادداشت شماره 18 با توجه به عدم پیش بینی درآمد از محل سایر منابع می بایست اصلاح شود.

این شرکت ادامه می دهد، مبلغ 20,433 میلیون ریال سایر درآمدها در سرفصل سایر درآمدهای غیربیمه ای بابت اصلاح قرارداد درمان و فروش داغی پیش بینی شده است که با توجه به تحقق 11,636 میلیون ریال در شش ماه اول سال منطقی است.

لازم به اشاره است، با توجه به اینکه مبلغ هزینه مالی محقق شده در سال جاری بابت بهره وام دریافتی از بانک آیند است و با توجه به روند تسویه وام به صورت موردی و تعلق بهره جدید به اصل و فرع وام توضیح داده شده است همچنین با توجه به بهبود شرایط نقدینگی شرکت سیاست کلی هیات مدیره تسویه وام مذکور با حداکثر فوریت است.

با توجه به موارد اشاره شده مبتنی بر اینکه بیشتر پتانسیل بیمه ای در نیمه دوم سال محقق می شود، همچنین انعقاد اکثر پروژه ها درسه ماهه سوم سال و با در نظر گرفتن مبلغ ذخایر محقق شده شش ماهه اول سال، پیش‌بینی ارائه شده منطقی است. ضمنا حق بیمه واگذاری اتکایی براساس نرخ واگذاری اجباری رابطه منطقی با کاهش حق بیمه مورد انتظار داشته است و  باتوجه به اینکه تهیه صورت سود و زیان پیش بینی اولیه قبل از مشخص شدن ارقام دقیق صورت های مالی 93 بوده و از طرفی ذخایر حق بیمه یک حساب دائمی بوده و افزایش و کاهش مورد نیاز آن درصورت سود و زیان اثر می گذارد، بنابراین اقدام به پیش بینی ترازنامه  سال 93 در مقطع ارائه پیش بینی سود و زیان سال مالی 94 شده لیکن در مقطع کنونی که صورتهای مالی خصوصا ترازنامه حسابرسی شده سال 93 موجود است، ارقام اول دوره ذخایر فنی  و اتکایی که مبنای محاسبه افزایش یا کاهش آن است، به صورت دقیق ارائه شده است.

پوشش ذخایر حق بیمه اتکایی واگذاری همگی می بایست از طریق مقایسه ذخایر مورد نیاز با ذخیره موجود و آنهم صرفا از ترازنامه شرکت استخراج شده که ریز محاسبات آن ارسال شده است و استناد پوشش ذخایر به صورت سود وز یان کاملا غیر منتطقی است.

این شرکت اعلام می کندذخیره خسارت معوق به چند عامل بستگی دارد: سرعت رسیدگی شرکت به پرونده های خسارت، تعیین خسارت و صوردو حواله، تامین نقدینگی و پرداخت خسارت.

بنابراین با ورود منابع افزایش سرمایه و تسهیل و بهبود جریان نقدینگی شرکت همچنین رویکرد شرکت درتسویه سریع مبالغ خسارت، عملا خسارت معوق نیمه دوم سال تا حد زیادی کنترل یافته و بهبود می یابد.

بیمه دی در خصوص کاهش 22 درصدی خسارت دریافتی از بیمه گران اتکایی اعلام کرد مبلغ ارائه شده در پیش بینی جدید به نسبت شش ماهه محقق شده به میزان 41 درصد منطقی است، در ضمن با توجه به کاهش 35 درصدی در رشته عمر و بیشتر بودن سهم اتکایی آن نسبت به سایر رشته ها مزید بر علت بوده است.

این شرکت درخصوص کاهش 44 درصدی هزینه کارمزد اعلام کرد باتوجه به اینکه همواره کارمزد پرداختی ضریبی از حق بیمه صادره بوده واز طرفی بستگی به ترکیب حق بیمه و نوع صدور آن دارد، با عنایت به کاهش حق بیمه صادره مورد انتظار و تغییر نسبی در ترکیب فروش، هزینه محقق شده شش ماهه اول سال، همچنین پیش بینی انعقاد قراردادهای گروهی به صورت مستقیم در نتیجه محاسبات ارائه شده منطقی و مطلوب است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

33  −    =  29