تعهد دوباره ۶۸ شرکت بیمه برای مقابله با تغییرات اقلیمی

در آستانه برپایی نشست تغییرات اقلیمی صورت گرفت؛

در آستانه برپایی نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در پاریس، ۶۸ شرکت بیمه سنتی و اتکایی باردیگر متعهد شدند تا برای کاهش ریسک های جهانی که در نتیجه تغییرات اقلیمی به وجود می آیند، تلاش کنند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، در آستانه برگزاری سالگرد تصویب چارچوب کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی، انجمن بیمه ژنو اعلام کرد که 68 بیمه گر سنتی و عادی باردیگر تایید کردند که با همکاری مشترک بحران های به وجود آمده بر اثر این پدیده را مدیریت می کنند.

چارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات اقلیمی یا "UNFCCC" پیمانی است که در سال 1990 توسط سازمان ملل متحد برای کنترل تغییرات اقلیمی زمین پایه ‌گذاری شد. در نشست سال 1992 سازمان ملل در "ریو دو ژانیرو"، 154 کشور به عضویت این پیمان درآمدند و تا امروز این تعداد به 192 عضو رسیده ‌است. هدف این پیمان تنظیم کردن میزان گازهای گلخانه‌ای اتمسفر به طوری است که اکوسیستم زمین فرصت بازیافتن چرخه طبیعی خود را داشته باشد.

در بیانیه منتشر شده این انجمن آمده است که صنعت بیمه نقش اساسی و زیرساختی برای کاهش و مدیریت ریسک های سازمان یافته مربوط به تغییرات اقلیمی ایفا می کند. به عنوان یک صنعت، بیمه گران عادی و بیمه گران اتکایی به صورت مداوم در تلاش هستند تا محصولات کنونی را توسعه یا بیمه نامه های خلاقانه تری را به بازار معرفی کنند. همچنین شرکت های بیمه در تلاش هستند خدمات ویژه ای برای ریسک های در نظر بگیرند که تضمینی برای توسعه اقتصادی و ثبات مالی است؛ آن هم در شرایطی که اتفاقات گسترده تر و ریسک های شدیدتری جهان را تهدید می کند.

نشست پاریس از روز دوشنبه (فردا) آغاز خواهد شد، در حالی که پایتخت فرانسه پس از حملات تروریستی دو هفته پیش گروه "داعش" که 130 کشته بر جا گذاشت، همچنان در شرایط اضطراری و وضعیتی ناامن به سر می برد. پیش بینی می‌شود که حدود 40 هزار مهمان از جمله 10 هزار نفر از هیات های 195 کشور منعقد کننده پیمان یاد شده و اتحادیه اروپا، دو هزار سازمان غیر دولتی و سه هزار خبرنگار در آن شرکت کنند.

شورای اتحادیه اروپا به مناسبت فرا رسیدن مجمع تغییرات اقلیمی پاریس، با انتشار بیانیه‌ای اشاره کرد که رسیدن به توافقنامه اقلیمی جهانی بر اساس برابری و عدالت، دارای قوه اجباری قانونی بسیار مهمی است. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تمایل دارد برای رسیدن به توافقنامه توسعه اقتصاد کم کربن تلاش کند. در حقیقت اتحادیه اروپا بر این باور است که این توافقنامه باید شامل سه نکته زیر باشد: اول، هدف گذاری طولانی مدت با نگرش جهانی موسسات سرمایه گذاری و عموم مردم و عزم راسخ برای تغییر به اقتصاد کم کربن؛ دوم، افزایش ایجاد ساز و کار بررسی دوره‌ای با اعتماد همه و سوم، ایجاد سیستمی با مسوولیت‌های شفاف برای اجرای این توافقنامه از سوی امضا کنندگان و دیگر طرف‌های مربوطه.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۴۷ رییس دولت و حکومت در کنفرانس پیش ‌بینی ‌شده پاریس حضور خواهند یافت. این یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ های رهبران جهان خارج از مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است. فرانسه اعلام کرده است که به دنبال حملات مرگبار پاریس، هیچ ‌رهبری شرکت در این نشست را لغو نکرده و "باراک اوباما" رییس‌جمهور ایالات متحده از همتایانش در سراسر جهان خواسته تا با آمدن به پاریس «پیامی را بفرستند که تبهکاری، دستاویز قاتلانی است که نمی ‌تواند جهان را از انجام کارهای مهم باز دارند.»

این در حالی است که فعالان محیط ۱۰۰ سازمان غیردولتی در همکاری با یکدیگر در نظر دارند تا راهپیمایی بزرگی را در شهر لندن برگزار کنند؛ چرا که سازمان جهانی هواشناسی با انتشار گزارشی اعلام کرده که جهان در سال ۲۰۱۵ رکورد جدیدی از انتشار گاز های گلخانه ای در جو را به ثبت رسانده است.

بر اساس این گزارش حتی در صورت تحقق تعهدات اعلام شده از سوی ١٤٦ کشور جهان در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی، میزان افزایش گرمایش زمین در پایان قرن ۲۱، به سه درجه در بهترین حالت و در بدترین شرایط به 3.5 درجه خواهد رسید که این رقم با انتظارات اعلام شده مبنی بر افزایش ٢ درجه ای دمای هوا در سال ٢١٠٠، فاصله بسیاری خواهد داشت.

این گزارش ها در حالی منتشر می شود که انجمن ژنو در بیانیه خود تاکید می کند، به عنوان موسسات و شرکت های اصلی، صنعت بیمه در نظر دارد تا با بیمه گران، بیمه گذاران، قانونگذاران و جامعه بزرگ سرمایه گذاران، برای توسعه بیشتر همکاری کند تا تمامی آنان تشویق شوند در زمینه اقتصاد کم کربن تلاش کنند.

طبق این بیانیه، بیمه گران عادی و اتکایی به عنوان مجریان اصلی این عملیات با تعیین هزینه ریسک ها می توانند بر میزان آگاهی ها بیافزایند تا تهدیدهای بیمه نشده در سراسر جهان شناخته شوند و هزینه های ژئوپلتیکی و مالی این ریسک ها در تمامی مناطق به حداقل برسد.

در همین راستا 68 بیمه گر عادی و اتکایی معاهده ای را امضا کردند که برای مقابله با تغییرات اقلیمی و پذیرش آن 1.2 تریلیون دلار بر ارزش حق بیمه نامه ها بیافزایند و در مجموعه 11 تریلیون دلار برای مدیریت این پدیده سرمایه گذاری کنند. چرا که مدیران این صنعت اکنون به خوبی دریافته اند که هیچ شرکتی به طور فردی نمی تواند چالش بزرگ تغییرات اقلیمی را از بین ببرد و یا برای آن راه حلی ارائه کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  2  =