عبور شرکت‌های بیمه از خط قرمز

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه از خط قرمز عبور کرده‌اند، گفت: در بودجه ریزی شرکت‌های بیمه، باید توانگری مالی جایگزین ریسک فروش آتی قرار گیرد و بازار سنجی به صنعت بیمه وارد شود.

به گزارش ریسک نیوز بهروز اسدنژاد در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: حداقل سرمایه برای ایجاد شرکت باید در اختیار شرکت‌های بیمه باشد و در هنگام فعالیت با بررسی توانگری مالی شرکت‌ها میزان فروش پرتفوی آن‌ها متناسب با توانگری مالی تعیین شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان سرمایه اولیه شرکت‌ها برای ایجاد شرکت بیمه با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد و عدم توازن میزان فروش پرتفوی کافی نیست و پیش بینی می‌شود باید میزان حداقل ایجاد شرکت بیمه افزایش یابد.

او با تاکید براینکه شرکت‌های بیمه باید با توجه به توانگری مالی پرتفوی به فروش برسانند، گفت: شرکت‌های بیمه پیش بینی فروش و بودجه سالیانه خود را از طریق غیر اصولی به یکدیگر گره زده‌اند و باید بودجه ریزی خود را بر مبنای توانگری مالی آن‌ها تعیین شود.

این عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بودجه ریزی شرکت‌های بیمه میزان فروش سال آینده بیش از تصور مسوولان شرکت‌های بیمه تعیین می‌شود که این مورد همراه با ریسک بسیار بالایی است، که اگر توانگری مالی مبنایی در بودجه ریزی شرکت‌های بیمه باشد، میزان فروش آتی متناسب با توانگری مالی خواهد شد و تجربه تلخ گذشته شرکت‌های بیمه تکرار نخواهد شد.

  اسدنژاد در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر جنگ قیمتی در صنعت بیمه رخ داده است، بیان کرد: خط قرمز یک شرکت بیمه باید حق بیمه فروش آن باشد و در حال حاضر به دلایل غیرفنی اگر حق بیمه کاهش پیدا کند، شرکت با سرنوشت خود بازی کرده است که متاسفانه چنین رویه‌ای در صنعت بیمه رخ داده است.

وی توضیح داد: حق بیمه تشکیل شده از حاشیه سود و پوشش خسارت‌های آتی شرکت است و اگر شرکتی برای جذب مشتری از خط قرمز خود عبود کند در عمل سود و مبلغ ذخیره برای پاسخگویی به خسارت‌های آتی را از دست داده است.

او خاطرنشان کرد: متاسفانه صنعت بیمه بنابر یک رویه نادرست که انگار تمام مشتریان به نرخ حساس هستند، به سمت کاهش قیمت حرکت کرده‌اند که از این رو شرکت‌های بیمه به یک رقابت کور نرخ شکنی وارد شده اند که در کوتاه مدت آسیبی نخواهد داشت، اما در بلند مدت ورشکستگی شرکت‌های بیمه را به همراه خواهد داشت.

اسدنژاد در پاسخ به این سوال که آیا در صنعت بیمه کشور بازار سنجی و تحقیق بازار انجام می‌شود، گفت: باید صنعت بدانند که مشتریان به چه مواردی حساس هستند، به تدریج که رکود در صنعت بیمه حاکم شده و میزان بیکاری افزایش یافته است، نیاز به خدمات بیمه‌ای به درمان و بیمه ثالث که بیمه اجباری است سوق پیدا کرده است.

این عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد پرتفوی صنعت بیمه معطوف به بیمه‌های ثالث و درمانی است، در پایان تاکید کرد: تمام مشکلات را نباید در صنعت بیمه جستجو کرد، اما موارد گفته شده در کنار یکدیگر نرخ شکنی در صنعت بیمه را رقم زده است.

 

 

  

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  5  =