پایان وقفه ۷ساله در ارتباط شبکه بانکی ایران با جهان تا دو هفته دیگر

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر اینکه تحریم ها منجر به وقفه هفت ساله در ارتباط شبکه بانکی با دنیا شد، تاکید کرد که صنعت بانکداری کشور راهی جز پیشرفت در بانکداری الکترونیکی ندارد و گفت: پیش‌بینی ما اتصال شبکه بانکی کشور با شبکه جهانی سوئدفت تا دو هفته دیگر است.

به گزارش ریسک نیوز،علی دیواندری امروز در نشست خبری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک ونظام های پرداخت اظهار داشت: در جامعه ما روزانه بیش از میلیون ها تراکنش الکترونیکی انجام می شود که این حجم با استفاده از بستر IT می تواند منجر به ارتقا این حوزه شود.

وی بستر IT را بخش مهمی در ارائه خدمات بانکی دانست و گفت: نظام بانکی کشور با حجم زیاد تراکنش های الکترونیکی، راهی به جز پیشرفت در بانکداری الکترونیکی ندارد؛ ضمن اینکه همه اتفاقاتی که در فضای آی.تی رخ می دهد، بر بانکداری اثرگذار است.

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت افزود: بانک ها با بانکداری الکترونیک، روش های نوین کنترل پول های نوین و خدمات نوین را به کار می گیرند.

وی با یادآوری اینکه روش های سنتی بانکی در بانک های مرکزی دنیا دیگر استفاه نمی شود، افزود: بانک های مرکزی دنیا با استفاده از صنعت بانکداری الکترونیکی، نظارت و کنترل شبکه بانکی و بازارپول را انجام می دهند.

دیواندری با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در روزهای 21 و 22 دی ماه امسال گفت:در همایش سالانه نظام های پرداخت و بانکداری الکترونیکی به دنبال نیازها و معرفی راهبردهای نوین این صنعت در کشور هستیم.

وی افزود: ما در مقطع خاص تاریخی قرارگرفته ایم که گشایش های بعد از دوران تحریم در این مقطع ایجاد می‌شود بنابراین توسعه بانکداری الکترونیک در حال حاضر بسیار ضروری است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به کاستی های شبکه بانکی کشور در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی گفت:رفع تحریم های بانکی هم فرصت هایی را برای ما فراهم می کند و هم تهدیدهایی به وجود می آورد.

دیواندری، افزایش خدمات و ایجادسیستم های نوین و خدمات به روز دنیا به مشتریان را از فرصت های رفع تحریم ها دانست و تصریح کرد: از طرف دیگر به دلیل وقفه 6 تا هفت ساله ای که بین شبکه بانکی ما و دنیا اتفاق افتاده، خلا و فاصله ای به وجود آمده که باید حوزه بانکداری الکترونیکی به آن بپردازد و به سرعت توازن لازم برای برقراری ارتباط با بانک های دنیا را ایجاد کنیم.

گفتنی است پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، 21 و 22 دی ماه در محل سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

77  +    =  82