نام بانک آینده بالاخره در سایت بانک مرکزی درج شد

حذف نام تات از لیست ۲۸ بانک

بانک مرکزی نام بانک تات را از لیست بانک‌ها حذف و نام بانک آینده را در لیست اسامی بانکهایی که مدیران آن دارای تائید صلاحیت از بانک مرکزی هستند، قرار داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر در پی ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و ادغام موسسات و تعاونی های اعتباری در بانکها، دو موسسه "صالحین" و "آتی" و بانک " تات"ادغام و بانک آینده تشکیل شد.

بر این اساس، بانک مرکزی نام بانک تات را از لیست 28 بانک و موسسه اعتباری دارای مجوز فعالیت از این بانک حذف و نام بانک آینده را بر روی سایت خود درج کرد، البته نام بانک آینده بدون ذکر نامی از مدیران آن بر روی بخش مدیران دارای تائید صلاحیت از بانک مرکزی قرار گرفته است.

شورای پول و اعتبار در آخرین ماه سال گذشته در پی تخلفات گسترده بانک تات مجوز فعالیت این بانک را لغو کرد. از مهمترین محورهای اساسی گزارش بازرسی بانک مرکزی درباره بانک تات، حضور در بازار بین بانکی بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی، در معرض ریسک قرار دادن منابع بانک از طریق تامین مالی شرکتهای وابسته، اعطای تسهیلات به بانک در شرف تاسیس، خرید سهام بانک و نگهداری آن تحت عنوان سهام امانی، وثیقه قرار دادن سهام بانک در قبال تسهیلات اعطایی اشاره شده است.

ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: بانک مرکزی با موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های اعتباری متخلف که به مقررات عمل نمی کنند، برخورد می کند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع شامل بانکها چه دولتی و چه خصوصی هم می شود، تصریح کرد: برخی از تعاونی های اعتباری و صندوق های قرض الحسنه در سال های اخیر مشکلاتی را برای نظام مالی و اقتصادی کشور ایجاد کرده بودند که بر این اساس ساماندهی بازار غیر متشکل پولی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت. 

درویشی با بیان اینکه بانک مرکزی براساس قانون ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را پیگیری می کند، گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته برخی دستگاه ها، نهادها و وزارتخانه ها راسا اقدام به تاسیس و تشکیل تعاونی اعتباری و موسسات مالی و غیره کرده اند، بنابراین ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

82  −  76  =