احتمال ابقا مدیر عامل برکنار شده بیمه تعاون / تعیین تکلیف در خصوص اعضا هیات مدیره در هفته آتی

برخی منابع آگاه اعلام کردند ، هفته آتی طی جلسه ای در بیمه مرکزی ضمن ابطال کلیه صورتجلسه های قبل ، مدیر عامل برکنار شده شرکت بیمه تعاون کماکان در مسند مدیریتی خود باقی و تغییراتی در جایگاه أعضاء هیات مدیره صورت خواهد گرفت .

به گزارش ریسک نیوز،در پی اعلام بیمه مرکزی مبنی بر اشکالات قانونی مصوبات اخیر هیئت‌ مدیره بیمه تعاون و عدم تایید انتصاب سرپرست این شرکت از سوی مقام نظارت، گمانه زنی ها در خصوص نحوه تغییرات در هیات مدیره شرکت مزبور و تعیین مدیر عامل بالا گرفت.

برخی منابع آگاه اعلام کردند ، دوشنبه هفته آتی طی جلسه ای در بیمه مرکزی ضمن ابطال کلیه صورتجلسه های قبل ، مدیر عامل برکنار شده کماکان در مسند مدیریتی خود باقی و تغییراتی در جایگاه أعضاء هیات مدیره صورت خواهد گرفت .

بر اساس این گزارش بیمه مرکزی به هیئت مدیره بیمه تعاون تکلیف نموده با دعوت از کلیه اعضاء و با رعایت تشریفات و مقررات قانونی و الزامات اساسنامه‌ای شرکت و آیین‌‌نامه‌های مصوب شورای‌ عالی ‌بیمه در خصوص موضوعات اختلافی شرکت تشکیل جلسه داده و تصمیم لازم را اتخاذ نماید و انتصاب سرپرست کان‌لم‌یکن اعلام گردد.

بیمه مرکزی تأکید کرده ؛ با توجه به اینکه اعتبار و حقوق سهامداران و بیمه‌گذارانِ شرکت بیمه تعاون در معرض تهدید قرار گرفته است، در صورت عدم اقدام لازم در موعد مقرر و تداوم اختلافات، درخصوص صلاحیت کلیه اعضای هیئت ‌مدیره شرکت تجدید نظر خواهد نمود.

حال با توجه به اولتیماتیوم نهاد ناظر به شرکت بیمه تعاون مبنی بر حل اختلافات هیات مدیره و برکناری سرپرست باید دید در نهایت آیا حبیب محمدی ، مدیر عامل برکنار شده از سوی هیات مدیره آنچنان که گمانی زنی ها حکایت می کند دوباره به جایگاه مدیریتی بازخواهد گشت؟

البته نظام آبادی طی مصاحبه های مکرری با رسانه های تسنیم و نسیم انلاین از وجود برخی اختلافات در حوزه سهامداری شرکت و ارسال نامه ای به ربیعی ، وزیر تعاون ، مبنی بر دخالت جهت حل اختلاف یاد کرده که با توجه به اخطار مقام ناظر بیمه ای که بدون شک تنها مقام نظارتی برای شرکتهای بیمه محسوب می شود ، انتظار می رود چالش های مذکور مورد حل و فصل قرار گیرد.

گفتنی است ، احتمالا گزینه های دیگری نیز جهت مدیر عاملی بیمه تعاون وجود دارد اما یکی از احتمالات مطرح شده ابقا مدیرعامل فعلی است.

همچنین اخبار موجود حکایت ازین دارد که سازمان بورس ناظر بر مسایل سهامداری در شرکت مزبور بوده و حتی سازمان بازرسي كل كشور نیز در حال بررسی است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  3  =