“بیمه دستمزد” ، طرح جدید بیمه ای اوباما

باراک اوباما در نطق سالانه ی خود در کنگره امریکا، ضمن اشاره به ضرورت بهبود بیمه ی بیکاری و ارتقای سطح کیفی دوره های کسب آمادگی کاری، از طرح جدیدی به نام “بیمه دستمزد” نام برد و آن را مکملی برای خدمات بیمه ای اجتماعی این کشور دانست.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از آیین اوباما گفت: تصور کنید یک فرد سخت کوش به هر دلیلی شغل خود را از دست می دهد. اینجاست که بیمه ی بیکاری همه ی ما را به اشتباه می اندازد. ما همیشه فکر کرده ایم که بیمه ی بیکاری راه حل این مشکل است، و این چیزی جز یک اشتباه بزرگ نیست. ما باید طرح بیمه ای را ارائه کنیم که در کنار تامین آرامش ذهنی برای مردم، تضمین کننده ی پویایی و کارآمد بودن جامعه شود.

طرحی که اوباما از آن صحبت می کند، به شکل تمام و کمال نو آورانه نیست و قبلا نیز مورد استفاده قرار گرفته است، اما به گفته ی خودش با رفع مشکلات قبلی و ایده هایی نو به جامعه امریکا بازگشته است.

بر اساس این طرح بیمه ای اگر فردی شغل خود را از دست بدهد، به موجب بهره مندی از بیمه ی بیکاری قادر خواهد بود تا زمان پیدا کردن شغل جدید، حقوق حداقلی خود را دریافت نماید. اما مهمترین قسمت طرح اوباما نحوه ی ادامه ی کمک بیمه ای به چنین افرادی است. طبق طرح جدید، اگر حقوق دریافتی شخص در شغل جدید کافی نباشد، مابه التفاوت دستمزد دریافتی جدید و درآمد قبلی او از طریق شرکت های بیمه پرداخت می گردد. افراد با سابقه ی کار بالا و همچنین ماهر در حرفه ی خود که با مشکل بیکاری موجه می شوند می توانند بیشترین بهره را از این طرح ببرند.

«بیمه دستمزد» همانند بیمه بیکاری، موجب آرامش خاطر فرد شاغل خواهد شد و در عین حال از سکون و رکود اقتصادی ناشی از بیکاری جلوگیری می نماید.
حال باید منتظر بود تا نتیجه ی چنین طرحی در عمل مشخص شود و کارایی این پوشش بیمه ای در متن اقتصاد جامعه مورد آزمایش قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

77  −  73  =