حدود 160 میلیارد تومان از اموال بیمه توسعه به بیمه ایران منتقل شد/ تمدید قرارداد بنیاد شهید تا یکسال دیگر

مدیر عامل بیمه ایران طی نشست هم اندیشی در سندیکای بیمه گران:

حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از اموال و دارایی های بیمه توسعه و با هماهنگی باز پرس پرونده شناسایی و به نام بیمه ایران سند زده شده است ./وی با بیان اینکه ارایه خدمات به بنیاد شهید از سوی بیمه ایران قطع نشده و قرارداد برای یکسال دیگر تمدید شد ، اظهار داشت : در مجموع ۱۱۰۰ میلیارد تومان در چهارماهه امسال در قالب پرداخت بدهی بنیاد و حق بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید به بیمه ایران پرداخت شده است.

به گزارش ریسک نیوز،نشست هم اندیشی فعالان صنعت بیمه و اصحاب رسانه ، صبح امروز در سندیکای بیمه گران ایران با حضور حسینی ، مدیر عامل بیمه ایران، علی اکبر اولیا ، دبیر کل سندیکا ، زندی ، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ، سامری ، کارشناس صنعت بیمه و با حضور رسانه ها برگزار شد.

طی این نشست سید عباس حسینی ، مدیر عامل بیمه ایران به تشریح پرونده بیمه توسعه پرداخت و اذعان داشت : حدود  160 میلیارد تومان از اموال و دارایی های بیمه توسعه و با هماهنگی باز پرس پرونده شناسایی و به نام بیمه ایران سند زده شده است .

به گفته وی علاوه بر کمک 200 میلیارد تومانی بیمه مرکزی نزدیک به 130 میلیارد تومان نیز از سوی بیمه ایران در راستای حل پرونده به زیان دیدگان توسعه پرداخت شده  تا فرایند مصوربه شورای عالی بیمه عملیاتی شود.

حسینی در عین حال تصریح کرد : 250 تا 350 میلیارد تومان اموال بیمه توسعه شناسایی شده و وکالت نامه محضری نیز گرفته شده تا به نام بیمه ایران منتقل شود.

حسینی در ادامه این نشست به پرداخت بدهی 700 میلیارد تومانی بنیاد شهید به بیمه ایران خبر داد و اظهار داشت : این بدهی بار سنگینی بر دوش بیمه ایران قرار داده بود که با همکاری رییس جمهور ، وزیر اقتصاد، بیمه مرکزی و بیمه ایران پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات به بنیاد شهید از سوی بیمه ایران قطع نشده و قرارداد برای یکسال دیگر تمدید شد ، اظهار داشت : در مجموع 1100 میلیارد تومان در چهارماهه امسال در قالب پرداخت بدهی بنیاد و حق بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید به بیمه ایران پرداخت شده است.

مدیر عامل بیمه ایران با اعلام اینکه به دنبال بیمه ایرانی قرارداد مدرن ، سرحال و آماده برای هزاره سوم هستیم بر تکیه بزرگترین شرکت بیمه ایرانی بر آی تی تاکید کرد و اذعان داشت:به دنبال افزایش سطح قبولی اتکایی بین المللی هستیم که این امر مستلزم رتبه بندی بین المللی است.

وی همچنین در ادامه بیمه را تنها صنعتی دانست که هیچ رابستگی به رانت های دولتی ندارد و یاداور شد:صنعت بیمه باید با استفاده از بیمه های عمر و سرمایه گذاری به ظرفیت سازی در عرصه اقتصادی کشور بپردازد چرا که تنها جایی که امکان سرمایه گذاری برای درامدهای بیمه ای فراهم می شود بیمه های عمر و سرمایه گذرای است.

وی با انتقاد از سهم زیر یک درصدی صنعت بیمه در بازار سرمایه ، متذکر شد:اگر بخواهیم صنعت بیمه در حوزه های اقتصادی بویژه در بازار اولیه و طرح های تولیدی فعال شود و در نهایت به ایجاد اشتغال کمک کند ، مستلزم سرمایه گذاری در بیمه های عمر است.

حسنی در عین حال وضعیت صندوق های بازنشستگی و سازمانهای اجتماعی را بحرانی دانست و ضمن ارایه راهکار ، خاطر نشان ساخت:معتقدم بیمه های تجاری می توانند از طریق بیمه های عمر و سرمایه گذاری در قالب ارایه خدمات بازنشستگی مکمل مانند بیمه های عمر به صندوق های بازنشستگی و بیمه های اجتماعی کمک کنند و بحران صندوق های بیمه ای اجتماعی را مدیریت کنند که در برنامه ششم نیز پیش بینی شده است.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  3  =