توصیه های سه گانه شورای عالی بیمه به شرکت بیمه دی /”عدم ارائه تخفیف‌های خارج از ضوابط در رشته ثالث”

شورای عالی بیمه در جلسه اخیر خود اعلام کرد:

شورای عالی بیمه پس از بررسی گزارش معاونت نظارت بیمه مرکزی از عملکرد شرکت بیمه دی، توصیه‌های سه گانه‌ خود را به این شرکت اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از  اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، شورای عالی بیمه در جلسه اخیر خود به شرکت بیمه دی توصیه کرد که برای "وصول مطالبات شرکت"،"عدم ارائه تخفیف‌های خارج از ضوابط در رشته ثالث" و " متوازن‌سازی پورتفوی شرکت" حداکثر توان خود را بکار گیرد.

بر اساس گزارش معاونت نظارت بیمه‌مرکزی، شرکت بیمه دی برای بهبود توانگری مالی خود، سرمایه شرکت را افزایش داده است؛ از این رو توانگری مالی این شرکت در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۴ به ۶۰ درصد رسیده است.

همچنین در راستای انجام مصوبات شورای عالی بیمه، گزارش عملکرد شفاف و کامل قراردادهای شرکت بیمه دی در رابطه با بیمه درمان کانون بازنشستگان تامین اجتماعی که قبلا منعقد و باعث ضرر و زیان شرکت شده بود در شورای عالی بیمه ارائه شد.

بیمه‌مرکزی وضعیت بدهی‌های قطعی، هزینه‌های اداری و عمومی، پرتفوی حق بیمه و سایر فاکتورهای عملکردی شرکت بیمه دی را پایش و رصد نموده است و شورای‌عالی‌بیمه پس از استماع گزارش بیمه‌مرکزی ضمن تاکید بر کاهش هزینه‌های اداری و عمومی و توصیه‌هایی از جمله اتخاذ تمهیداتی برای وصول مطالبات شرکت، در نظر گرفتن ذخایرکافی برای مطالبات مشکوک الوصول، اخذ پوشش‌های اتکایی لازم، پرداخت بدهی های قانونی و کنترل رشد بیمه‌های ثالث و درمان را به شرکت بیمه دی اعلام و مقرر کرد بیمه دی برنامه ترمیم وضعیت مالی خود را  با رعایت الزامات بیمه‌مرکزی تدوین و ظرف مدت ۳۰ روز ارائه نماید.

در این جلسه همچنین براساس گزارش مدیریت نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای، در راستای اجرای ماده ۱۷ آیین‌نامه شماره ۷۵ مصوب شورای عالی بیمه، موافقت شد آن دسته از نمایندگان بیمه که چندین سال دارای پروانه نمایندگی بود‌ه‌اند، (نمایندگان مشمول موضوع ماده ۱۷ آیین‌نامه شماره ۷۵) تا پایان سال ۱۳۹۵ مهلت شرکت در آزمون بیمه‌مرکزی و تطبیق وضعیت خود با آیین‌نامه مذکور را داشته باشند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

19  −    =  15