آژانس‌های مسافرتی سقف بیمه مسافران را اعلام نمی کنند

یک بازرس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی

وظیفه آژانس‌های مسافرتی است که سقف بیمه مسافران را اعلام کنند و متاسفانه خیلی از آژانس‌ها این کار را نمی‌کنند و به همین دلیل مسافران به اشتباه تصور می‌کنند که از همه نظر بیمه شدند.

به گزارش ریسک نیوز،و به نقل از ایسنا، امیر امین‌الشریعه نجفی در نشست بررسی مسائل حقوقی و جزائی در صنعت گردشگری، اظهار کرد: قانون راهنمایان تور گردشگری به سال 54 مربوط می‌شد، آئین‌نامه جدید در تاریخ 2 دی‌ماه سال جاری تدوین شد. اگر چه آئین‌نامه جدید دارای نقص است، اما از این نظر که قبلا چنین قانونی نبود می‌تواند مفید واقع شود.

وی با اشاره به جایگاه راهنمایان تور در آژانس‌های مسافرتی خاطرنشان کرد: خیلی از شکایات به آژانس‌های مسافرتی به راهنمایان تور برمی‌گردد، راهنمایان نوک پیکان تورهای گردشگری هستند.

امین‌الشریعه نجفی با بیان اینکه آژانس موظف است تور گردشگری را بیمه کند افزود: اگر آژانس افراد تور را بیمه نکند یک نوع تخلف به شمار می‌رود مگر اینکه خود شخص بخواهد بیمه نشود در این صورت آژانس تعهدی نخواهد داشت.

امین الشریعه نجفی با اشاره به اینکه قانون مسئولیت‌های مدنی یکی از مهمترین قوانین در زمینه گردشگری است، گفت: درباره این موضوع در آئین‌نامه ذکر شده است که "هر کس بدون مجوز قانونی عملا یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان، سلامتی، مال، آزادی، حیثیت، شهرت تجاری یا به هر حق دیگری که به موجب قانون برای افراد ایجاد شده است لطمه وارد کند، که موجب ضرر مادی و معنوی شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود است".

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  1  =