بانک آرین تغییر فعالیت می دهد

صاحبان سهام بانک آرین شنبه شانزدهم شهریور ماه گرد هم می‌آیند تا ضمن انتخاب هیات مدیره جدید، نوع فعالیت خود را از بانک به شرکت تغییر دهند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا بانک آرین که از آبان ماه سال ۹۰ نمادش در بورس بسته شده است و بانک مرکزی اجازه فعالیت آن را نداد، ۲۹ تیرماه به مجمع رفت تا تکلیف سهامداران خود را مشخص کند که در این مجمع سهامداران حقیقی نسبت به بلوکه شدن پولشان به مدت نزدیک به دوسال اعتراض داشتند.+
اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک نیز ضمن اظهار تاسف توضیحاتی درباره پیگیری‌هایی که در خصوص آزاد شدن پول سهامداران داشتند بیان کردند و از سهامداران حقیقی خواستند تا درصورت موافقت آنها بانک آرین به یک شرکت سرمایه گذاری تغییر فعالیت بدهد تا بتوانند طبق قوانین سهام آنها را خریداری کنند.
البته آنها یادآور شدند که طبق اظهارات سازمان بورس اوراق بهادار امکان خرید و فروش سهام با توجه به بسته بودن آن وجود ندارد وگرنه در این مدت سهامداران حقوقی و کل این کار را می‌کردند.
پس از پایان جلسه مجمع نماینده سازمان بورس در این مجمع در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی براینکه چرا سهام بانک آرین در بازار پایه بازگشایی نمی‌شود تا سهامداران حقیقی سهام خود را به فروش برسانند پاسخ داد که نماد در بازار پایه باز است و امکان خرید وفروش وجود دارد. این حرف وی اعضای هیات مدیره و سهامداران را به ابهام برد و آنها اعلام کردند که از بسته بودن نماد مطمئن هستند.
برهمین اساس خبرنگار ما از امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس درباره بازگشایی نماد بانک آرین سوال کرد که وی از گشایش آن در آینده نزدیک در بازار پایه فرابورس خبر داد و گفت: نماد بانک آرین با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی به زودی در بازار پایه فرابورس بازگشایی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد که نماد این بانک در بازار توافقی درج شده و امکان خرید و فروش آن فراهم شده است اما هنوز معامله‌ای روی سهام این شرکت صورت نگرفته است. البته در حال حاضر موضوع حق تقدم استفاده نشده شرکت مطرح است که باید فروش سهام حق تقدم برگردد و به تائیدیه سازمان بورس برسد و در این صورت امکان معامله سهم در بازار توافقی فراهم شده و به سهامداران عمده اجازه داده می شود که سهام خود را عرضه کنند. به این ترتیب با تکمیل بازگشت حق تقدم استفاده نشده، به زودی نماد بانک آرین در بازار پایه فرابورس بازگشایی می‌شود که تلاش می کنیم تا هر چه سریعتر این امکان فراهم شود.
اما صاحبان سهام بانک آرین که دیگر امیدی برای بازگشت حق تقدم استفاده نشده نداشته و ندارند به این فکر افتادند که بانک آرین را به شرکت تغییر فعالیت بدهند و با استفاده از اساسنامه مورد تایید سازمان بورس پول بلوکه شده خود را به بازار سرمایه آورده و از این طریق بتوانند پاسخگوی سهامداران حقیقی شوند.
غلامحسین اصغرزاده زعفرانی، مدیرعامل بانک الکترونیک آرین در گفت‌وگوبا خبرنگار ایسنا درباره دستور مجمع روز شنبه گفت: با توجه به اینکه هیات مدیره جدید انتخاب خواهند شد، بنده دیگر مدیرعامل بانک آرین نخواهم بود اما در این مجمع در صورت پذیرش سهامداران حقوقی و حقیقی فعالیت بانک به شرکت سرمایه‌گذاری برای فعالیت در بازار سرمایه تغییر فعالیت خواهد داد.
بانک الکترونکی آرین با سرمایه ۷۰ میلیارد تومانی به عنوان اولین بانک الکترونیکی کشور در پنج دی سال ۸۹ از طریق فرابورس اقدام‌ به پذیره نویسی کرد ولی به دلیل عدم اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی نماد معاملاتی آن از ۱۱ آبان سال ۹۰ در فرابورس بسته شد و سه هزار سهامدار آن بلاتکلیف شدند.
بازگشایی نماد بانک آرین در بازار پایه/ امکان خرید و فروش سهم توسط سهامداران
در خواست بانک آرین برای تغییر فعالیت/سهامداران بانک در حال پس گرفتن پول‌های خود
تعیین تکلیف بانک آرین تا یک ماه آینده/ تقسیم سود پنج ریالی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  4  =