“هوا بیمه در مرز هشدار”/ اسماعیل دلفراز

آیا هوای بیمه در مرز هشدار قرار گرفته است؟ آیا وارونگی و سردی هوای صنعت بیمه دلیل نزدیک شدن هوای بیمه به مرز هشدار است؟

چه کسانی باید هوای بیمه را رصد کنند و  به هنگام هشدار دهند که تنفس در این هوا هم برای شرکت های بیمه و هم برای بیمه گذاران و هم برای اقتصاد مضرر است.  پذیرش ریسک به هر قیمت، عدم توجه به نیاز مشتریان، عدم آموزش کافی نیروی انسانی یا عدم توجه جدی به مقوله فرهنگ بیمه‏ ای، کمبود نبوغ و خلاقیت بیمه ای کدام یک بیشتر در وضعیت کنونی صنعت بیمه نقش داشته‎اند؟

   صد البته که برای پیچیدن نسخه ای شفابخش ابتدا باید به ترتیب اهمیت معضلات و مشکلات اولویت بندی شوند و سپس با استراتژیهای مناسب بلند مدت و کوتاه مدت در مسیر رفع این معضلات قدم برداشته شود.    در این راستا باید توجهات ویژه ای به نیاز مشتریان، سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، گسترش تعاملات بین المللی  و منطقه ای، آموزش نیروی متخصص، مدیریت ریسک و تغییر رویکرد نظارتی بیمه مرکزی صورت پذیرد.

    گرچه نباید از برخی اقدامات مثبت بیمه مرکزی در این زمینه به سادگی گذشت اما داشتن هوای پاک در صنعت بیمه نیازمند عزم جدی تری است و می بایست استراتژهای مناسبی برای سطوح و بخش های مختلفی تدوین گردد تا بخش ها و واحدهای مختلف بتوانند متناسب با وظایف و ماموریت خویش تامین کننده، سلامت بازار، حمایت از حقوق بیمه شدگان، رشد و توسعه صنعت و نهایتاً توسعه اقتصادی کشور باشند تا فرصت هست باید چاره‎ای اندیشید، آنچه واضح است ادامه این مسیر به نفع هیچ یک از شرکت های بیمه و بیمه گذاران نیست زیرا همگی سوار بر یک کشتی هستند./ ریسک نیوز

اسماعیل دلفراز/ عضو هیات مدیره شرکت بیمه میهن

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  9