خرید بیمه نامه از چه شرکتهایی با اقبال بیشتر مواجه است

مردم تمایل دارند که بیمه نامه ای را خریداری کنند که قیمت مناسب تر داشته و ایفای تعهدات بهتر و در مدت زمان کمتری انجام شود که در درازمدت خرید از این شرکت بیمه ای با اقبال بیشتر مواجه می شود.

به گزارش ریسک نیوز،مجید بنویدی در گفت وگو با  آیین، با اشاره به اینکه اگر تقسیم بندی در خصوص ذی نفعان شرکت های بیمه صورت گیرد؛ باید گفت سه گروه قابل تقسیم بندی هستند، گفت: سهامداران، کارکنان و نمایندگی ها و جامعه و صاحبان صنایع جزو سه گروه از ذی نفعان اصلی شرکت های بیمه هستند که از منظر هر کدام از آنها شرکت های بیمه می توانند ویژگی هایی برای خوب بودن و تفکیک داشته باشند.

 

وی افزود: به طور قطع از منظر ذی نفعان و بیمه گزاران شرکت بیمه ای که خدمات بیمه ای به موقع و منصافه ارایه داده و در مقابل حق بیمه ای که دریافت می کند، خدمات مناسب تری ارائه می کند، بیمه گر قابل اعتمادی است و بیمه گذاران می توانند با فراغ بال از آن شرکت بیمه ای، بیمه نامه خریداری و ریسک خود را به آن شرکت بیمه منتقل کنند.

 

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: شرکت های بیمه بنگاه های تجاری هستند و سهامداران انتظار دارند که سود بیشتری دریافت کنند؛ طبیعی است که شرکت بیمه ای که سود بالاتر و قابل توجه تری پرداخت می کند، از نگاه سهامداران از ویژگی های مناسب تری برخوردار است.

 

وی اظهار کرد: از نگاه کارمندان و کارگزاران نیز اگر بتوانند در منافع شرکت های بیمه سهیم شده و اهداف معیشتی خود را به دست آورند، شرکت بیمه برای آنها مطلوب است. اما هنر مدیریتی در شرکت های بیمه آن است که تعادل لازم را بین سه گروه اصلی ذی نفع در شرکت های بیمه ایجاد کند که البته می توان گفت اولویت اصلی با بیمه گزاران است.

 

بنویدی در پاسخ به این پرسش که توجه به منافع کدام یک از سه گروه اصلی ذی نفع می تواند در اولویت باشد، تصریح کرد: رسالت شرکت های بیمه ارایه خدمات مناسب به بیمه گذار است و البته هنر مدیریتی شرکت های بیمه ای می تواند تعادل لازم را میان منافع هر سه  گروه ذی نفعان بیمه ای ایجاد کند.

 

بیمه ها ریالی از بودجه دولتی استفاده نمی کنند

 

وی در پاسخ به انتقاداتی که درباره عملکرد برخی شرکت های بیمه و ضعف صنعت بیمه در کشور مطرح می شود، به خبرنگار آیین گفت: عملکرد صنعت بیمه کشور در مقایسه با بسیاری از صنایع کشور مناسب بوده و عملکرد قابل دفاعی دارند؛ این شرکت ها بی آنکه ریالی از دولت بودجه دریافت کنند، سالانه ده ها هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و از نتایج فعالیت این شرکت ها سالانه هزاران زندانی آزاد و مشکلات بسیاری حل می شود.

 

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه با بیان اینکه شرکت های بیمه بی آنکه به بودجه و کمک های دولتی وابسته باشند مالیات و عوارض نیز به دولت پرداخت می کنند، عنوان کرد: به نظر نمی رسد که صنعت بیمه در کشور از ضعف عمده برخوردار باشد و اگرچه فرهنگ بیمه در کشور به خوبی نهادینه نشده اما بیمه ها تلاش کرده اند تا عملکرد مناسبی داشته باشند.

 

وی با انتقاد از مقایسه ای که میان صنعت بانکداری و بیمه در کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: به نظر می رسد مردم رضایت بیشتری در استفاده از خدمات بیمه ای نسبت به بانک دارند.

 

مردم به انتقال ریسک با هزینه اندک بیمه متقاعد نشده اند

 

بنویدی با بیان اینکه محصولات بیمه ای کالای مصرفی است اما مردم هنوز به آن نتیجه نرسیده اند که تمامی ریسک های آنها قابل انتقال است، افزود: در مورد بانک ها بخشی از خدمات به صورت اجباری است و اگرچه ممکن است رضایت از بیمه ها 100 درصدی نباشد اما عملکردها قابل دفاع است.

 

وی در خصوص تعریف شرکت خوب نیز خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر برعملکرد شرکت های بیمه ای ناچار است تا با تقسیم بندی عملکرد، شرکت های بیمه را ارزیابی کند و در کنار آن  شرکت های بیمه بتواند فعالیت خود را ارتقا دهند.

 

ایفای تعهدات به موقع رمز ماندگاری شرکت ها

 

بنویدی در پاسخ به این پرسش که مردم برای خرید بیمه نامه به چه شرکت بیمه ای بیشتر مراجعه می کنند یا در اولویت قرار می دهند، بیان کرد: مردم تمایل دارند که بیمه نامه ای را خریداری کنند که قیمت مناسب تر داشته اما ایفای تعهدات بهتر و در مدت زمان کمتری انجام شود و اگر مردم در استفاده از این بیمه نامه ها با مشکل مواجه نشوند در درازمدت خرید از این شرکت بیمه ای با اقبال بیشتر مواجه می شود.

 

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی بیشتر در میان مردم گفت: شرکت های بیمه فعالیت خود را انجام داده اند و اعتماد سازی مناسبی نیز در میان جامعه صورت گرفته اما گسترش ضریب نفوذ بیمه نیازمند فرهنگ سازی است.

 

وی افزود: مردم باید در نظر بگیرند که در قبال پرداخت چه هزینه ای چه میزان ریسک را پوشش داده و چه هزینه ای برای خسارات دریافت می کنند و باید گفت صنعت بیمه یکی از فاخرترین صنایع در کشور است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

12  −  5  =