حواشی انتخابات از رقص و پایکوپی در ستاد انتخاباتی تا…

روز گذشته انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، مشارکتی بیش از چند انتخابات قبلی مجلس را نشان می‌دهد. این انتخابات هم حواشی مختلفی داشت.

به گزارش ریسک نیوز،چند حاشیه از انتخابات مجلس دهم

* در تهران، یکی از نمایندگان مجلس نهم که دیروز برای رأی دادن وارد یکی از حوزه‌های انتخابیه شده بود و به جای قرار گرفتن در صف، در حال پیشروی به طرف صندوق‌های رأی بود، با اعتراض مردم مجبور شد حوزه رأی‌گیری را ترک کند. در مقابل، بسیاری از مسئولان و نمایندگان با قرار گرفتن در صف و رعایت نوبت، اقدام به رأی دادن کردند.

* توسل مخالفان جبهه اعتدال به مفتی دربار سعودی برای انگلیسی دانستن کاندیداهای این جبهه نیز پوچ از آب در آمد. عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری عربستان سعودی در واشنگتن گفت خبری که در رسانه‌های ایران تحت عنوان «مفتی اعظم دربار آل‌سعود به مردم ایران توصیه کرد به آقایان جنتی، یزدی و مصباح، کاندیداهای خبرگان رأی ندهند» صحت ندارد. براساس این گزارش در سایت عبدالعزیز آل‌الشیخ نیز چنین مطلبی وجود ندارد. منبع اصلی این خبر یک سایت مسیحی لبنانی است که حتی اشاره نکرده بود این خبر را از کجا گرفته است. با اینکه این خبر روز چهارشنبه تکذیب شد، یک روزنامه وابسته به جناح مخالف دولت، روز پنجشنبه آن را با عکس مفتی سعودی در صفحه اول خود چاپ کرد!

* اسراف باورنکردنی در تبلیغات برخی کاندیداها و راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی و ستون‌های خودرویی که به نوعی قشون‌کشی محسوب می‌شود تصاویر بسیار تلخی را در آخرین شب تبلیغات در خیابان‌های اکثر شهرها رقم زد. به گزارش خبرنگار ستون جهت اطلاع از شیراز نمونه بارز بی‌عدالتی و اسراف در جامعه اسلامی در شب آخر تبلیغات انتخابات با ایجاد چهره بسیار زشت شهر با فرش شدن خیابان‌ها با کاغذهای تبلیغاتی که به پرچم ایران و آرم مقدس جمهوری اسلامی ایران مزین شده‌اند مشاهده شد. مردم می‌پرسند اینهایی که احترام به کوچکترین موارد قانونی و شرعی را بلد نیستند چگونه می‌خواهند در مجلسی که رأس همه امور است برای مردم تصمیم‌گیری کنند؟ و چرا کسی تصمیم درستی برای مقابله با این اسراف و هدر رفتن بیت‌المال نمی‌گیرد؟

* در ساعت‌های پایانی آخرین روز تبلیغات انتخاباتی در مقابل بعضی ستادهای مرکزی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در اردبیل برای اولین بار در تاریخ این شهر بعضی از جوانان به صورت مختلط اقدام به رقص و پایکوبی کردند. این اقدام خلاف شرع و قانون در شهری که دارالمؤمنین است تعجب مردم را برانگیخت بطوری که از همدیگر می‌پرسیدند چرا مسئولان با چنین اقداماتی برخورد نمی‌کنند؟ و کسانی که با این قبیل تبلیغات می‌خواهند به مجلس بروند آیا می‌توانند فرهنگ جامعه اسلامی را حراست کنند؟!

 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

81  +    =  87