جایگاه تبلیغات محیطی در بازاریابی بیمه ای

یکی از موثر ترین ابزارهای تبلیغات استفاده از تبلیغات محیطی است؛ دلیل موضوع، این است که این گونه تبلیغات از مواجهه (Exposure) بالایی برخوردارند.

مواجهه به معنای درجه و میزانی است که مخاطبین به محرکی (آگهی تبلیغاتی)، که در محدوده گیرنده احساسی آنان قرار می گیرد توجه می کنند. تبلیغات محیطی در سطح شهرها، روی دیوار ساختمان ها و حتی بدنه خودروهای عمومی همچنین استفاده از تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی به خوبی می توانند توجه را به خود جلب کنند.

اگر محتوای تبلیغات محیطی در خود نشانه هایی از صناعات ادبی و هنری از قبیل استعاره، کنایه و …را داشته باشد و این محتوا ارتباط مستقیمی با ویژگی های خاص و متمایز محصول نیز ایجاد کند، با ایجاد درگیری ذهنی باعث افزایش قابلیت به خاطر سپاری و بازخوانی را خواهد داشت. 

علیرغم اثربخشی این نوع تبلیغات در جلب توجه و تمرکز مردم، صنعت بیمه در ایران از این توع تبلیغات کمتر استفاده می کند؛ به عنوان مثالی از این نوع خلاقیت های تبلیعاتی، در ادامه دو نمونه از کمپین تبلیغاتی شرکت های بیمه متقابل   Nationalwideارائه و به اجمال بررسی می شود .

 

همانطور که در تصاویر فوق (بخشی از کمپین تبلیغاتی شرکت های بیمه متقابل نشنال واید) مشاهده می شود این شرکت از تبلیغاتی محیطی (اتوبوس) برای تبلیغ برند خود استفاده کرده است. در اینجا برای نمونه به چند ویژگی جالب این کمپین  به شرح زیر، اشاره می شود:

1- القای لزوم امادگی برای مواجهه با آینده که با شعار  life comes at you fast پر رنگ تر شده است.  تم این شعار ترکیبی از واقعیت گذر زمان، فرصت ها، تهدیدات و تغییرات مورد انتظار و غیر قابل انتظار را در خود دارد.

2- اتصال زیرکانه تبلیغ با منافع محصول با استفاده از طنز و شوخی به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه و مالی

3- استفاده از آرائه ادبی استعاره  و ترکیب آن با یک موقعیت واقعی در زندگی، برای بیان یک حقیقت در آینده پیش رو که به سرعت با آن مواجه خواهیم شد و پدیده های غیر قابل انتظار که می بایست خود را برای مواجهه با آن آماده نماییم.

4- با عبارت Nationalwide is in your Side  (نشنال واید در کنار شماست)، این پیام را انتقال می دهد که در صورت وقوع اتفاقات غیر منتظره و برنامه ریزی نشده در زندگی این شرکت، جامی و همراه شما خواهد بود. ضمن اینکه به طور ضمنی به این نکته اشاره می کند که شرکت، شناخت کامل و جامع از ریسک ها و خطرات پیرامون بیمه گذاران خود دارد.
 
در مجموع می توان این کمپین را اثربخش دانست. برای مثال یکی از ابعاد برند که از این کمپین متاثر می شود "آگاهی از برند" یا  Brand Awarenessاست.

این اصطلاح به معنای میزانی است که برند بوسیله مشتریان بالقوه شناخته می شود و به طور صحیح به  محصول خاصی مرتبط می گردد. با توجه به مزیت های تبلیغات محیطی به شرکت های بیمه توصیه می شود در راستای افزایش آگاهی ، ایجاد علاقه و ترغیب مردم نسبت به برند و محصول از این نوع تبلیغات استفاده بیشتری بنمایند. ضمن اینکه قابلیت به خاطر سپاری و یادآوری برند خود را نیز افزایش دهند.

برگرفته از سامانه مقالات و تازه های بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  27