زلزله شدید بار دیگر ژاپن را لرزاند

زمین لرزه ای به بزرگی ۳/ ۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ‘ریشتر’ بامداد شنبه جنوب ژاپن را تکان داد و دست کم شش کشته و شمار زیادتری زخمی بر جای گذاشت و ساختمان ها را فروریخت.

به گزارش ریسک نیوز،این زمین لرزه یک روز پس از وقوع زلزله دیگر در همان منطقه رخ داد که 9 کشته بر جای گذاشته بود.

مقامات ژاپن هشدار داده اند که به منطقه وسیعی خسارت وارد شده است و گزارش ها حکایت از آن دارند که شماری زیر آوار ساختمان های فرو ریخته مانده اند و برق منطقه قطع شده است. همچنین برخی از این ساختمان ها دچار حریق شده اند.

شبکه خبری ان اچ کی ژاپن گزارش داد که به ساکنان نواحی مجاور یک سد به دلیل احتمال شکسته شدن سد اعلام کردند، این نواحی را ترک کنند.

یک مقام دولتی گفت : زلزله شنبه موجب هشدار در مورد وقوع سونامی شده هرچند که بعدا توصیه به عمل آمده لغو شده و هیچ گونه نارسایی در کار سه نیروگاه هسته ای مستقر در منطقه مشاهده نشده است .

مردمی که هنوز زلزله روز پنجشنبه را از یاد نبرده بودند بامداد شنبه به خیابانها ریختند. در شهر یاتسوشیرو ، ظاهرا یک آپارتمان دچار آتش سوزی شده و در عین حال در یک خانه پرستاری در شهر ماشیکی تعدادی از ساکنان زیر آوار گیر کرده بودند.

ان اچ کی از کشته شدن شش نفر و انتقال 750 زخمی به بیمارستان برای مداوا خبر داده ولی گمان می رود این آمار به دلیل وخیم بودن حال برخی از مجروحان افزایش یابد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  9