انتقاد تاجدار از نرخ شکنی شرکت های بیمه

در گردهمایی سراسری مدیران بیمه البرز مطرح شد

شرکت های بیمه نباید بر اساس قیمت رقابت کنند و دست به نرخ شکنی بزنند چون همانطور که شاهد هستیم شرکت هایی که با نرخ شکنی به جذب پورتفوی پرداخته اند هم اکنون شرایط خوبی ندارند.

به گزارش ریسک نیوز،رسول تاجدار – مدیرعامل بیمه البرز در گردهمایی سراسری مدیران، ‌سرپرستان مناطق و روسای شعب این شرکت،‌ گفت: سال گذشته به دلیل تحریم های بین المللی علیه کشورمان سال سختی را پشت سر گذاشتیم اما خوشبختانه با تلاش دولتمردان غیور،‌ فضای جدیدی برای نظام جمهوری اسلامی ایران گشوده شده است.

تاجدار ادامه داد: در این دوران سخت،‌ صنعت بیمه کشور با درایت مسوولان مربوطه دستاوردها و تجارب زیادی کسب کرد که از آن جمله می‌توان به تشکیل کلوپ پی اند آی و تشکیل صندوق ویژه تحریم اشاره کرد.

وی تاکید کرد: ‌با وجود شرایط سخت تحریم،‌ خوشبختانه بیمه البرز در سال گذشته موفقیت های بزرگی به دست آورد و توانست علاوه بر دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کننده از سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، دوباره در لیست یکصد شرکت برتر قرار گیرد و حتی رتبه خود را ارتقاء دهد. همچنین سال گذشته بیمه البرز کماکان در سطح یک توانگری مالی قرار داشت.

تاجدار گفت:‌ پس از امضای برجام درخواست های بین المللی زیادی از کشورهای دیگر برای همکاری با بیمه البرز وجود داشته است که در حال مذاکره هستیم.

وی افزود: کشورهایی همچون ژاپن،‌ فرانسه و آلمان تمایل دارند در بازار بکر بیمه کشورمان حضور داشته باشند منتها ورود آنها نیازمند یکسری الزامات است که باید فراهم شود.

وی درمورد موفقیت های دیگر بیمه البرز در سال گذشته توضیح داد: رشد بیمه البرز در سال گذشته ۷/۲۲ درصد بود که رشد بسیاری خوبی در بین شرکت های بزرگ بیمه کشور است. همچنین در شرایط دشوار سال گذشته به لحاظ اقتصادی که حتی حفظ سهم بازار کار آسانی نیست، بیمه البرز ۲/۱درصد سهم از بازار خود را افزایش داد‌ که بسیار ارزشمند است.

به گفته مدیرعامل بیمه البرز سال جاری تفاوت های خاصی با سال گذشته دارد چرا که امضای برجام الزامات جدیدی را به وجود آورده است که بنگاه‌های اقتصادی برای ادامه حیات اقتصادی خود باید به آن پایبند باشند.

وی بر لزوم رقابت در بازار بیمه برمبنای کیفیت خدمات تاکید کرد و گفت: شرکت های بیمه نباید بر اساس قیمت رقابت کنند و دست به نرخ شکنی بزنند چون همانطور که شاهد هستیم شرکت هایی که با نرخ شکنی به جذب پورتفوی پرداخته اند هم اکنون شرایط خوبی ندارند.

وی افزود:‌ در سال‌های اخیر رویکرد بیمه مرکزی به مشکلات صنعت بیمه و حل آنها کاملا عملی بوده و این فرآیند نویدبخش روزهای خوب برای صنعت بیمه است.

محمدرضا تقوایی،‌ رییس هیات مدیره بیمه البرز نیز در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب این شرکت از نرخ شکنی شرکت های بیمه انتقاد کرد و بر لزوم رقابت سالم در بین شرکت های بیمه تاکید کرد و گفت:‌ بیمه البرز متعهدترین شرکت در بحث رعایت اصول رقابت حرفه ای و رقابت برمبنای کیفیت خدمات است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بازار از شرایط انحصار خارج و به سمت بازار رقابتی و عادلانه حرکت کند که مبنای آن رقابت بر اساس کیفیت خدمات باشد و نه قیمت.

تقوایی درباره وضعیت بیمه البرز در سال گذشته توضیح داد: بیمه البرز در سال گذشته بالاترین سهم بازار ‌را در ده سال گذشته داشت که نشان می دهد حضور بیمه البرز در بازار بیمه کشور پررنگ تر شده است این در حالی است که ده سال قبل، تنها چهار شرکت بیمه فعالیت می کردند اما سال گذشته ۲۸ شرکت بیمه فعال در بازار بیمه کشور داریم که تلاش بیمه البرز در سال گذشته شایسته قدردانی است.

وی ادامه داد:‌ همچنین نسبت کارمزد به حق بیمه شبکه فروش بیمه البرز از تمامی شرکت های بزرگ بازار بیمه بیشتر است.

وی همچنین به ضریب نفوذ پایین کشورمان اشاره کرد و گفت:‌ متوسط این ضریب در جهان سه برابر ایران است و سرانه حق بیمه در جهان تقریبا ۵ برابر ایران است.
به گزارش روابط عمومی بیمه البرز، گردهمایی مدیران، سرپرستان مناطق و روسای شعب بیمه البرز، هفتم تا نهم اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار شد.
این گزارش حاکی است، در این گردهمایی همچون سال های گذشته، علاوه بر بررسی عملکرد سال گذشته، سیاست های کلی و برنامه های سال جاری بیمه البرز از سوی هیات مدیره اعلام شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  7