نقش حاکمیتی رییس کل جدید در مواجهه با چهار شرکت بزرگ بازار بیمه

از یک جهت هر گونه تغییر، تحول و تعاملی با چهار شرکت بزرگ کشور، نقش مهمی در کل صنعت ایفا می کند و هم به دلیل ماهیت و ساختار آنها هرگونه حرکت اصلاحی در صنعت بیمه بدون توجه به آنها، جزیی و ناپایدار است.

به گزارش ریسک نیوز،نیما نورالهی ، معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه آسیا، طی یادداشتی به بررسی نقش حاکمیتی رییس کل جدید در مواجهه باتنها شرکت دولتی بازار بیمه و سه شرکت دولتی واگذار شده پرداخته است که از پی می آید :

رای قاطع هیات وزیران به آقای دکتر همتی به همراه اعتماد فعالان صنعت به ایشان، متضمن فرصتی بزرگ و نیروی پیش برنده ای در راستای تغییرات و اصلاحات صنعت است؛ صنعتی که مواجه با محیطی متغیر، پویا و در عین حال شکننده است که کوچکترین مساله، التهابی در آن ایجاد می نماید و مسایل انباشته شده در صنعت را هویدا می سازد. ایشان سرمایه ای ثابت شده و بدون ریسک برای صنعت و داری شایستگی ها و قابلیت هایی است که در بازار مالی کشور محقق و محرز شده است.

شخصیت دانشگاهی، صاحب نظری در زمینه اقتصاد و توسعه و سابقه اجرایی در سطح ملی و بین المللی و از همه مهمتر رویکرد صحیح و تشخیص صواب مسایل و اقتضائات اقتصادی کشور، از ایشان مدیری کارآمد ساخته که در این برهه حساس،  چشم امید فعالان صنعت بیمه به دانش، تدبیر و تجربه ایشان است؛ تا ضمن تزریق اعتماد و اطمینان در فضای کسب و کار و ایجاد تکیه گاههایی استراتژیک برای صنعت، بستری برای تسریع فرآیند آزاد سازی، تقویت رقابت پذیری و توسعه فعالیت های بیمه فراتر از مرزهای کشور به عنوان اقتضائات حال حاضر صنعت را فراهم آورد.

در این راستا نقش حاکمیتی ویژه رییس کل محترم به چهار شرکت بیمه ایران، آسیا، البرز و دانا با مجموع حدوداً 70 درصد از سهم بازار و تولید حق بیمه کشور، هم به جهت گستره فعالیت آنها و هم در راستای سیاست های تجاری استراتژیک صنعت مورد انتظار است. از یک جهت هر گونه تغییر، تحول و تعاملی با چهار شرکت بزرگ کشور، نقش مهمی در کل صنعت ایفا می کند و هم به دلیل ماهیت و ساختار آنها هرگونه حرکت اصلاحی در صنعت بیمه بدون توجه به آنها، جزیی و ناپایدار است.

از زاویه دیگر حضور و مشارکت در بازار های بین المللی بیمه مسلما مستلزم پشتوانه دانشی، مدیریتی و سرمایه ای است که نگاه ویژه و حمایت گونه دولت در راستای تقویت آنها را می طلبد؛ تا پتانسیل تجمیع شده، به صورت یکپارچه و چابک به یک مزیت رقابتی برای صنعت بیمه کشور تبدیل شود. مسایلی که سهل و ممتنع و در حوزه عمل گاهی متناقض می نماید.

بنابراین کلید حال بسیاری از مسایل و یا فرصت های صنعت، در نگاه ویژه آقای دکتر همتی را میتوان در این چهار شرکت انتظار داشت. در پایان ضمن تبریک و تهنیت به ایشان، مجموعه مدیریتی و بدنه کارشناسی صنعت بیمه، امید است با تدبیر، سرمایه اجتماعی و قدرت مانور رییس کل در کنار عقل جمعی صنعت روز هایی پر امید در انتظار صنعت بیمه باشد.

برگرفته از سامانه مقالات بیمه
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =