اصلاحیه قانون بیمه وسایل نقلیه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان دو فوریت طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را مورد بحث و بررسی قرار داد و به تصویب نرساندند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس وکلای ملت با 133 رای موافق، 22 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 209 نماینده حاضر در جلسه، دو فوریت این طرح را مصوب نکردند اما با 129 رای موافق، 16 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 209 نماینده حاضر در جلسه، با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

طرح مذکور که به امضای 37 نفر از وکلای ملت رسیده است، دارای یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی مورد اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 16 تیرماه 1387 تا پایان سال 1393 تمدید می‌شود.

در مقدمه توجیهی این طرح آماده است:‌با عنایت به اینکه دوره آزمایش 5 ساله قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در تاریخ 16 تیرماه 87 تصویب و از تاریخ 20 شهریور 87 به اجرا گذاشته شده، در شهریورماه سال 92 به پایان می‌رسد، لذا به منظور اجتناب از خلل قانونی، تعیین تکلیف آن ضروری است.

در ادامه این مقدمه تصریح شده است: هرچند قانون مذکور دارای نواقص و اشکالاتی است لکن به علت ضیق مهلت باقیمانده پیشنهاد می‌گردد که قانون تا پایان سال 93 تمدید شود تا در این مدت اصلاحات موردنظر از طریق طرح نمایندگان مجلس یا لایحه دولت اعمال و در قانون مذکور لحاظ شود.

اسامی امضاء کنندگان این طرح به این شرح است:

تاج گردون، ندیمی، عبدالرضا عزیزی، رضا رحمانی، آقایی، عباسی، سید هادی حسینی، میرمحمدی، سید علی طاهری، موسوی لارگانی، قربانی، ناصری، صالحی‌نسب، سودانی، شجاعی کیاسری، شوشتری،‌قاسم جعفری، پاپی‌زاده، نقوی، شفیعی، عثمان احمدی، بیگی، طلا، امامی،‌فولادگر، امیرآبادی، سنایی، نادران، نجابت، صابری، حسین‌زاده بحرینی، نوروزی، منادی، رحیم زارع، سبحانی‌نیا، نظری مهر و قادری.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  7  =  9