پیش دستی پلیس در شناسایی مجرم/سارق اطلاعات ناکام ماند

رئیس پلیس فتا فارس از پیش‌دستی پلیس در کشف پرونده سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا فارس گفت: چندی پیش در رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان و کاراگاهان جوان پلیس فتا استان فارس متوجه فردی شدند که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال لینک های مخرب می کند.

وی بیان داشت: برنامه به صورتی بود که به محض باز کردن لینک دریافتی از طریق نرم افزارهای ارتباط جمعی تلگرام و واتساپ، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بد افزار جاسوسی بر روی گوشی فرد قربانی نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصی از طریق اینترنت گوشی می کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: به محض شناسایی این بدافزار، پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: متهم هنوز فرصت سوء استفاده از این اطلاعات را پیدا نکرده بود که این نشان از هوشیاری پلیس در فضای مجازی و شناسایی سوء استفاده کنندگان از این فضا است.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با توجه به افزایش روزافزون کاربران و در نتیجه افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند، نیاز است که هموطنان در استفاده بهینه از این فضا دقت لازم را داشته باشند و در شبکه های اجتماعی به لینک ها و فایل های ارسالی توجهی نکرده و از باز کردن آنان خودداری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  28