از بیمه اتکایی بیمه مرکزی نمی توان به راحتی گذشت / ابزارهای کافی برای نظارت نداریم

رییس کل بیمه مرکزی :

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن انتقاد از عدم توانایی کافی برای اعمال نظارت در صنعت بیمه و بانکداری کشور گفت که بانک مرکزی حتی نمی‌تواند ۸۰ درصد نظارتی را که می‌خواهد اعمال کند. / بیمه اتکایی یکی از ابزارهای مهم در اختیار بیمه مرکزی است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

به گزارش ریسک نیوز،عبدالناصر همتی که به تازگی از شبکه بانکی به بیمه مرکزی رفته است امروز در بیست‌وششمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و بانکی در مقابل انتقاداتی که به بیمه اتکایی بیمه مرکزی مطرح می شود، اظهار کرد: عنوان می‌کنند که بیمه اتکایی بیمه مرکزی نوعی بیزینس بیمه‌ای است، شاید این یک بیزینس بیمه‌ای باشد، ولی در ساختار موجود و فضای فعلی نظارتی می‌تواند کمک بزرگی به نظارت در بازار محسوب شود.

همتی افزود: بیمه اتکایی یکی از ابزارهای مهم در اختیار بیمه مرکزی است و نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

به گفته وی  در حال حاضر که ابزار نظارتی کافی در اختیار نداریم نمی توان  اتکایی بیمه مرکزی را در شرایط فعلی نادیده بگیریم اگر چه که اعتقاد دارم به مرور باید حذف شود و ابزار های دقیق تری جایگزین گردد.

 

وی با بیان این‌که در حال حاضر ابزارهای کافی برای نظارت در صنعت بیمه و بانک وجود نداشته و آنچه برای نظارت مدنظر است اعمال نمی‌شود، اظهار کرد:

 بانک مرکزی در حال حاضر بیشتر بانکداری  عملیاتی انجام می‌دهد تا نظارت و کنترل.

همتی با اشاره به مشکلاتی که در صنعت بیمه وجود داشته و سهم پایین آن در تامین مالی اقتصاد گفت: دلایل مختلفی از جمله نفتی‌بودن اقتصاد و نگاه ضعیف به بازار سرمایه و بیمه موجب شده که سهم چندانی از بازار مالی نداشته باشند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین یکی‌ از بزرگ‌ترین عقب‌ماندگی‌های صنعت بیمه را بیمه عمر اعلام کرد و گفت: با وجود ضریب نفوذ بالایی که این بیمه در سطح بین‌الملل دارد در ایران در حد پنج تا شش درصد است که بسیار ناچیز به‌شمار می‌رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

37  −  34  =