قیمت طلا به ۱۲۲۳ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۲۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،کاهش قیمت طلا همچنان ادامه دارد

 به نقل از رویترز، امیدواری ها به افزایش نرخ بهره در نشست ماه آینده فدرال رزرو آمریکا موجب شد که قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در 7 هفته گذشته برسد. احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا به جذابیت بازار طلا آسیب زده است. طلا به نرخ بهره حساس است و هر گونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1223 دلار و 96 سنت رسید. فلز زرد در اوایل جلسه امروز به رقم 1222 دلار و 85 سنت رسید که پایین ترین رقم از 7 آوریل تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا هم با 0.4 درصد کاهش به 1224 دلار و 30 سنت رسید.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «من فکر می کنم قیمت طلادر چند روز آینده به رقم 1200 دلار خواهد رسید. تغییر در پیش بینی ها از نرخ بهره همچنان عامل اصلی نوسانات قیمت است، اما پس از پایان ماه ژوئن احساس کلی ناشی از افزایش نرخ بهره تا حد زیادی به اتمام خواهد رسید.»

عامل دیگری که قیمت طلا را کاهش داده، ایستادن ارزش دلار آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 2 ماه اخیر است که پس از انتشار آمارهای قوی از بازار مسکن آمریکا اتفاق افتاده است.

افزایش ارزش دلار موجب گرانتر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای دارندگان سایر ارزها می شود.

امیدواری به تقویت اقتصاد رشد اقتصادی آمریکا روز سه شنبه پس از آن افزایش یافت که آمارهای رسمی نشان داد فروش خانه های جدید به بالاترین رقم در 8 سال گذشته رسیده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری دربازار طلا روز سه شنبه با 0.44 درصد کاهش به 868.66 تن رسید که اولین خروج سرمایه در طی یک ماه گذشته بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

11  +    =  18