پهپادهای بمب گذاری شده، ماشین جدید کشتار داعش

بر اساس گزارش‌ها گروه تروریستی داعش به یک تاکتیک جدید برای کشتارهایش در عراق روی آورده که شامل استفاده از پهپادهای غیرنظامی بمب‌گذاری شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،چند روز پیش پنتاگون از کنگره آمریکا تقاضا کرد تا اعتبارات اختصاصی برای اهداف مقابله با داعش را به طرح مقابله با پهپادهای انتحاری داعش اختصاص دهد.

مقامات نظامی خواهان انعطاف پذیری برای استفاده از بودجه 2.5 میلیارد دلاری تصویب شده برای سال 2016 به هدف مبارزه با داعش هستند. آنها تقاضا کرده‌اند که صرفا 20 میلیون دلار از این بودجه به عنوان سرمایه اولیه طرح مقابله با تهدیدهای پهپادی داعش مورد استفاده قرار بگیرد.

یک آژانس امنیتی به نام "آژانس مشترک دفاع در مقابل تهدیدهای بداهه" به شبکه بلومبرگ گفت، گروه تروریستی داعش در حال استفاده از کوادکوپترها و پهپادهای تجاری که به سادگی در بازار قابل خریداری هستند بوده و از آنها هم برای انفجار بمب‌های دست ساز کارگذاری شده در آنها و هم برای شناسایی استفاده  می‌کند.

پنتاگون در درخواست بودجه خود به قانونگذاران آمریکایی تصریح کرده که این اعتبارات صرف "شناسایی، انجام آزمایش، تامین و یکپارچه سازی برای تکنولوژی هایی برای مقابله با تاثیر سیستمهای هوایی بدون سرنشین و تهدیدهایی که آنها متوجه نیروهای آمریکایی می کنند" خواهد شد.

دیوید اسمال، که برای آژانس مذکور کار می کند، به بلومبرگ اظهار کرد، سیستمهای هوایی بدون سرنشین مورد استفاده داعش معمولا 50 پوند وزن دارند. این گروه همچنین از این پهپادها برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کند.

سرهنگ کریس گارور، سخنگوی نظامیان آمریکایی در عراق به بلومبرگ تصریح کرد، داعش از پهپاد برای شناسایی در منطقه مخمور در استان نینوا استفاده می کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

79  −  78  =