لزوم رتبه بندی بین المللی بانک‌ها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات به لزوم ایجاد رتبه بندی بین المللی بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی نیاز داریم تا موسسات رتبه بندی بین المللی با اعتبار بالاتری در کشور حضور پیدا کنند و رتبه بندی بانک‌ها را انجام دهند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایلنا، علی صالح آبادی در پنل تخصصی کنفرانس بانکی همایش بورس، بانک و بیمه به موضوع مدیریت ریسک و رتبه بندی پرداخت و گفت: با توجه به قرار گرفتن در شرایط جدید نیاز داریم تا بانک‌ها، موسسات، شرکت‌ها و بنگاه‌ها از رتبه بندی بین المللی برخوردار باشند که دراین خصوص اقدامات اولیه از سوی بانک‌ها در شرایط بعد از تحریم صورت گرفت تا در گام‌های بعدی بتوانیم از خطوط اعتباری بانک‌های بین المللی استفاده کنیم.

وی افزود: بنابراین در شرایط جدید نیازمند رتبه بندی اعتباری هستیم تا متناسب با آن نرخ سودی که خطوط اعتباری به خود می‌گیرد تعیین شود لذا یکی از موضوعات مهم در شرایط جاری موضوع رتبه بندی بین المللی است بر این اساس در شرایط جدید انتظار داریم موسسات رتبه بندی با اعتبار بالاتری در کشور حضور پیدا کنند و رتبه بندی بانک‌ها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: موضوع با اهمیت دیگر در این زمینه حسابرسی است که خوشبختانه استانداردهای حسابرسی داخلی به استانداردهای بین المللی نزدیک است زیرا پایه تدوین استانداردهای حسابرسی بر اساس استانداردهای بین المللی است لذا بعد از لغو تحریم‌ها برخی از موسسات حسابرسی ایرانی اعتبار بالایی در کشور پیدا کردند.

صالح آبادی عنوان کرد: لذا در شرایط جدید ضرورت دارد تا ارتباط موسسات حسابرسی بین المللی با موسسات حسابرسی داخلی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند برقرار شود تا بتوانیم به صورت‌های مالی بنگاه‌ها اعتبار بالاتری بدهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  2  =