بیمه زایمان در ترکیه اجباری می شود

طبق قانون جدید در ترکیه تمامی بیمارستان ها در این کشور موظف هستند مادر و نوازد تازه متولد شده را بیمه کنند.

به گزارش ریسک نیوز از  صنعت بیمه به نقل از ایشا اینشورنس ریویو، تمامی بیمارستانها در ترکیه از این به بعد باید به صورت اجباری مادر و نوازده تازه متولد شده اش را در برابر صدمات احتمالی مالی و فیزیکی بیمه کنند.

طبق این گزارش، این قانون شامل زایمانی های می شود که به صورت طبیعی انجام می شود و زایمان های سزارین و پیچیده روند دیگری را طی خواهند کرد.

در گزارش روزنامه ترکیه "حریت" آمده است، دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم از سوی مقامات آنکارا آن است که پزشکان ترک برای جلوگیری از صدمات احتمالی ترجیح می دهند عمل زایمان به صورت سزارین انجام شود؛ بسیاری از آنان نگرانند که در طول زایمان طبیعی مادر و یا نوازد آسیبهای جدی ببینند.

طبق این گزارش، وزرات بهداشت ترکیه با هدف ترویج زایمان طبیعی و کاهش عمل سزارین چنین قانونی را تصویب کرده است، چرا که ترکیه یکی از کشورهای جهان است که بیشترین آمار سزارین را داراست.

در حال حاضر بیش از 50 درصد از زنان در ترکیه با انجام عمل سزارین صاحب فرزند می شوند.

در طرح وزارت بهداشت ترکیه همچنین آمده است که اگر دستیاران و ماماها در طول یک سال 80 زایمان طبیعی و 40 زایمان دشوار در کارنامه خود نداشته باشند، قادر به گرفتن تخصص نیستند. این طرح هم شامل پزشکان بیمارستان های خصوصی و هم بیمارستان های دولتی می شود.

اما از سوی دیگر اجرای این طرح هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی را بالا می برد؛ این در حالی است که دولت در تلاش است با راه اندازی کمپین های میزان آگاهی زنان ترک را که ترجیح می دهند به دلایل مختلف از طریق سزارین وضع حمل کنند، بالا ببرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3