قیمت طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته بازار جهانی کاهش یافت و نفت با افزایش قیمت در این روز مواجه شد.

به گزارش ریسک نیوز،قیمت هر اونس طلا در روز جمعه 8.3 دلار کاهش یافت و به 1314.4 دلار رسید.

قیمت طلا در روز پنج شنبه در پی توافق جمهوریخواهان و دموکرات ها برای حل بحران بودجه ای آمریکا و تمدید مهلت دولت فدرال برای استقراض با رشد 3 درصدی برابر با 43 دلار مواجه شده بود.

تعطیلی 16 روزه دولت فدرال آمریکا به اقتصاد این کشور زیان زده و این مسئله احتمال کاستن از سطح سیاست محرک اقتصادی توسط فدرال رزرو را کمتر کرده است. فعالان بازار طلا به شدت نگران توسط این سیاست هستند.

فدرال رزرو آمریکا هر ماه 85 میلیارد دلار اوراق قرضه برای کمک به شرکت های این کشور خریداری می کند و در نظر دارد حداقل 10 میلیارد دلار از این رقم را کاهش دهد.

تحلیلگر کامرزبانک در این باره گفت: توافق کنگره بر سر بدهی های آمریکا خبر مثبتی برای بازار طلا بود چرا که همه چیز برای سه یا چهار ماه دیگر به عقب انداخته شده است و بعید است در حال حاضر فدرال رزرو از سطح سیاست محرک اقتصادی خود بکاهد.

این در حالی است که ارزش دلار طی روزهای اخیر کاهش یافته و در برابر یورو به پایین ترین سطح طی 8 ماه گذشته رسیده است.

با وجود کاهش قیمت طلا، قیمت نفت در روز جمعه روندی افزایشی داشت. هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این روز با 83 سنت افزایش قیمت مواجه شد و به 109.94 دلار رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 14 سنت افزایش قیمت به 100.81 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در هفته ای که گذشت حدود 2 دلار کاهش داشته و به پایین ترین رقم از اوایل جولای امسال رسیده است. مذاکرات مثبت هسته ای بین ایران و غرب و کاهش تنش ها بین ایران و آمریکا یکی از عوامل مهم کاهش قیمت نفت در این هفته بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  4  =