تحرکات موسی الرضا برای بازگشت مجدد به مسند مدیر عاملی بیمه میهن / دردسرهای تازه هیات مدیره بیمه میهن

برخی شنیده ها خبر می دهد

در حالیکه طی هفته های گذشته با استعفای موسی الرضا ،مدیر عامل مستعفی بیمه میهن ،پنجمین تغییر مدیریتی صنعت بیمه در سال ۹۵ رقم خورد ، برخی اخبار از تحرکات وی برای بازگشت مجدد به مسند مدیرعاملی بیمه میهن خبر می دهد.

به گزارش ریسک نیوز،در حالیکه طی هفته های گذشته با استعفای  موسی الرضا ،مدیر عامل مستعفی بیمه میهن ،پنجمین تغییر مدیریتی صنعت بیمه در سال 95 رقم خورد ، برخی اخبار از تحرکات وی برای بازگشت مجدد به مسند مدیرعاملی بیمه میهن خبر می دهد.

اگر چه  وجود برخی اختلافات  موسی الرضا با هیات مدیره بر سر نحوه عملکرد شرکت بیمه میهن مانند عدم تحقق افزایش سرمایه به اختلافات موجود دامن زد و منجر به استعفاء وی شد و این استعفاء از سوی هیات مدیره پذیرفته  و به صورت مکتوب تقدیم بیمه مرکزی گردید؛ اما گویا پس از گذشت چند روز این استعفا به مذاق موسی الرضا خوش نیامده و دوباره با انجام برخی تحرکات قصد بازگشت به مسند مدیریت را دارد.

گفته می شود ، موسی الرضا که نماینده شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هیات مدیره بیمه میهن نیز هست از طریق لابی گری با برخی مراجع بالادستی مانند شستا و … قصد دارد تا دوباره سکان هدایت بیمه میهن را در دست گیرد.

در حالی منابع خبری  بازگشت مجدد موسی الرضا را مطرح می کنند که پس ار استعفای وی نام سهامیان مدیر عامل اسبق بیمه ایران جهت مدیریت بر بیمه میهن مطرح گردید و انطور که از شواهد بر می آید سهامیان گزینه پیشنهادی هیات مدیره است که ظاهرا با زمزمه های بازگشت موسی الرضا دردسرهای تازه ای برای هیات مدیره شرکت بیمه میهن ایجاد شده است.

گفتنی است ، هیات مدیره به دلیل عملکرد نه چندان مثبت موسی الرضا با استعفای وی موافقت کرد اما هنوز انگیزه واقعی این استعفاء و تلاش برای بازگشت مجدد مشخص نیست.

گفته می شود روز گذشته جلسه ای در بیمه مرکزی جهت تعیین مدیرعامل و خاتمه به اوضاع نابسامان بیمه میهن تشکیل شده اما ظاهرا به نتبجه نرسیده است.

بر اساس این گزارش  صورت های مالی منتهی به سال 94 شرکت بیمه میهن که اخیرا منتشر شده ، نشان می دهد نسبت به سال  قبل از آن 87 درصد افت عملکرد داشته ، زیرا در سال 93 معادل 362 ریال سود داد اما در سال 94 تنها توانست 47 ریال سود را محقق کند.

آمار های منتشره حاکی است ،  درآمد این شرکت از محل حق  بیمه  نیز 3 درصد نسبت به دوره قبل از آن کاهش داشته و از 3.028.643 میلیون ریال به رقم 2.931.672 میلیون ریال رسید البته این کاهش درآمد حق بیمه می تواند به دلیل کاهش صدور بیمه نامه باشد چرا که بیمه میهن به دلیل قرار گرفتن در سطح چهار توانگری مالی و بنابر مفاد مندرج در آیین نامه توانگری مالی جهت پیاده سازی برنامه ترمیم مالی ملزم به کاهش صدور شده است.

اگرچه  برخی اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت بیمه ای نشان می دهد شرکت مزبور چندان هم به احیاء و ترمیم عملکرد خود پایبند نبوده است چرا که در میان چهار شرکت بیمه ای که طی ماههای اخیر و سال گذشته  تخفیفات بالا را ثبت کردند بیمه میهن با 20 درصد تخفیف رکورددار بوده است.این خبر را بخوانید:(https://risknews.ir/news/88651/)

لازم به ذکر است  که در صورت های مالی منتشره ظاهرا بیمه میهن در موارد زیادی نتوانسته نظر سازمان حسابرسی را جلب کند ، برخی موارد نیز نشان ار در خواست  مهلت برای مرتفع کردن تناقضات می دهد .

البته وضعیت نامطلوب توانگری مالی بیمه میهن را نیز باید به چالش های بیمه میهن اضافه کرد ، بیمه میهن طبق گزارش رسمی بیمه مرکزی از اخرین وضعیت توانگری مالی شرکتهای بیمه ، در سطح چهار توانگری مالی قرار گرفته است

 

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  6