ارتش سوریه کاملا محور کارخانه سیمان و محله جمعیت الزهراء در حلب را تحت کنترل دارد

بخش هماهنگی‌های تکفیری‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به آنها اخباری را در زمینه تسلط گروهای شورشی بر کارخانه سیمان در جنوب حلب و تسلط بر محله جعیت الزهراء در غرب حلب منتشر کرده‌اند که شبکه المنار این اخبار را تایید نکرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از شبکه لبنانی المنار، منابع اظهار داشتند که تمامی تلاش‌های گروه‌های شورشی برای پیشروی به سمت مقرهای ارتش سوریه در پی خسارت سنگین آنها با شکست روبه‌رو شده و اکنون اوضاع کاملا تحت کنترل ارتش سوریه است.

منابع به المنار گفتند: اخبار بخش هماهنگی‌های شورشیان و مخالفان مسلح درباره انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق استقرار ارتش سوریه در محور جمعیت الزهراء‌ در غرب حلب صحت ندارد و خودروی مذکور در مناطق تحت تسلط مخالفان مسلح قبل از رسیدن به هدف منفجر شده است.

یک منبع نظامی نیز به المیادین گفت: حمله به جمعیت الزهراء شکست خورد و بیش از ۴۰ کشته در صف تروریست‌ها به جای گذاشت.

این منبع نظامی ارتش سوریه به این شبکه گفت: ارتش سوریه‌ و هم‌پیمانانش همچنان در مقرهای خود هستند و مانع از حملات تروریست‌ها می‌شوند.درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های شورشی و ارتش سوریه در محور کارخانه سیمان و الراموسه در جنوب حلب درگرفته است.

این منبع افزود: حمله گروه‌های شورشی به کارخانه سیمان و منطقه السابقیه در حلب با شکست روبه‌رو شد.

این در حالی است که گروه‌های مخالف مسلح شایعاتی را از آغاز عملیات جدید در چارچوب تسلط بر شهر حلب و تحقق پیشروی نوعی به منزله نابودی بزرگترین مقر ارتش سوریه در حومه جنوبی حلب منتشر کرده‌اند.

جیش الفتح عصر یکشنبه تسلط خود بر کارخانه سیمان و آغاز حمله به محله جمعیت الزهراء‌ را ادعا کرد.

منابع خاص به الجزیره گفتند که سقوط این کارخانه به منزله گشودن مسیری گسترده بین محله‌های حلب و حومه آن است. این منابع همچنین مدعی کشته شدن یکی از رهبران حزب الله رانیز در درگیری‌ها شدند.

منابع به شبکه اسکای نیوز گفته‌اند که گروه‌های  شورشی توانسته‌اند بر کارخانه سیمان به عنوان بزرگترین مقر نظام سوریه در اطراف شهر حلب تسلط یابند.

اتاق عملیات گروه‌های مخالف عصر یکشنبه از آغاز مرحله چهارم بزرگترین عملیات حلب خبر دادند که تسلط بر شهر و نابودی قدرت مرکزی نیروهای نظام سوریه است. این قدرت توپخانه الزهراء است که وزنه سنگین‌ نیروهای نظام سوریه در  غرب شهر حلب است به طوریکه درگیری‌ها در این محور در جریان است. تسلط گروه‌های مخالف بر توپخانه الزهراء‌ به منزله سقوط محله‌های غربی و افتادن این مناطق به دست مخالفان است.

جیش الاسم نیز در صفحه توییتر خود از آغاز عملیات جدیدی به نام "ذات الرقاع ۳ " در غوطه شرقی دمشق خبر داد.

منابع ارتش سوریه نیز اعلام کردند که ارتش سوریه حمله افراد شورشی به سمت محور فمیلی هاوس در غرب حلب را ناکام گذاشت. جبهه الشامیه نیز به مرگ مسئول نظامی خود در حلب ملقب به ابومحمود در درگیری‌های جنوب حلب اعتراف کرد.

همچنین شبکه خبری المیادین در خبر دیگر از انفجار عامل انتحاری در گذرگاه اطمه در حومه ادلب خبر داد که گروه‌های فیلق الشام و صقور الجبل و لشکر الحمزه را هدف قرار داده بود. این انفجار بیش از ۴۰ کشته و ۵۰ زخمی در میان گروه‌های فیلق الشام و صقور الجبل و دیگر گروه‌ها بر جای گذاشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

47  −    =  42