جواب ظریف به سوالات نمایندگان از پسابرجام تا فاجعه منا

وزیر امور خارجه با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان درباره پسابرجام و رفع تحریم ها، پی گیری مسائل مربوط به شهدای فاجعه منا و دیپلماسی اقتصادی پاسخ داد.

به گزارش ریسک نیوز،گزارش ظریف درباره پسابرجام، شهدای منا و دیپلماسی اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

 سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در جلسه روز -سه شنبه- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پورابراهیمی نماینده کرمان از وزیر امور خارجه سوال کرد چرا در شرایط اقتصاد مقاومتی و دوران پسابرجام که باید دیپلماسی اقتصادی محور فعالیت ها باشد، در این دوره ضعیف ترین برنامه ها را داشته و کمترین توجه به این موضوع بوده است.

نقوی حسینی گفت: ظریف در پاسخ گفت ضمن تشکر از دلسوزی های آقای پورابراهیمی که به درستی نکاتی را اشاره کرده است، بالاخره فعالیت های دیپلماسی ما بیشتر جهت سیاسی و امنیتی دارد ولی واقعا ضرورت دارد رویکرد دیپلماسی اقتصادی تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: وزیر امور خارجه تاکید کرد که ما معتقدیم دستگاه دیپلماسی باید در خدمت معیشت مردم و در خدمت توسعه کشور باشد؛ با همین هدف، ستاد هماهنگی روابط اقتصادی را در وزارت امور خارجه تشکیل دادیم و قائم مقام وزارتخانه را هم مامور این کار کردیم و دفتر ویژه ای هم داریم.

 

منبع:‌ایرنا

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  7  =