آیا توافق نامه اخیر بیمه ایران و سایپا ناقض بخشنامه بیمه مرکزی است؟/ تمایل تنها بیمه دولتی به جذب پرتفوی ثالث

این سوال مطرح است که آیا توافق نامه اخیر بیمه ایران و سایپا ناقض بخشنامه بیمه مرکزی است؟/در این پاراگراف خبری سایپا به عنوان متصرف قانونی خودرو و به نوعی مالک خودرو اعلام شده است که در این راستا به نوعی مالک خودرو ، شرکت خودرویی سایپا و نه خریدار خودرو عنوان شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به دنبال خبری که امروز روابط عمومی بیمه ایران منتشر کرد ،  طی توافقنامه ای  که رییس هیات مدیره ومدیران عامل بیمه ایران و مسئولان شرکت خدمات بیمه ای رایان سایپا آن را مبادله کردند، صدور بیمه نامه شخص ثالث ، حوادث راننده و سایر خدمات بیمه ای مرتبط با آن برای تمام خودروهای صفر کیلومتر تولیدی گروه خودروسازی سایپا به بیمه ایران واگذار شد.

واکاوی این توافق از برخی جهات قابل تامل است چرا که به نظر می رسد با بخشنامه بیمه مرکزی که در پابان سال 94 و در زمان ریاست محمد ابراهیم امین صادر شد ، در تناقض است.

بیمه مرکزی در اواخر سال گذشته طی بخشنامه ای که به تمامی شرکتهای بیمه ابلاغ کرد ، قرارداد گروهی با خودروسازان را از سوی شرکتهای بیمه ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران انعقاد هرگونه قرارداد برای صدور بیمه‌نامه شخص ثالثِ خودروهای صفرکیلومتر، میان شرکت‌های بیمه و شرکت‌های خودروساز یا موسسات وابسته به آنها را از سال 95 ممنوع اعلام کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  −  63  =