بانک سینا نیامده رفت/ اعتبارات بانک‌ها تنها کفاف وام‌های ۱۸ درصد را می‌دهد

به نظر می‌رسد بانک مرکزی بدون توجه به منابع بانک‌ها تنها به دنبال افزایش تعداد بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات قرض‌الحسنه است زیرا منابع بانک سینا نیامده تمام شد.

به گزارش ریسک نیوز،در حالیکه ماه‌های گذشته شاهد افزایش وام قرض‌الحسنه ازدواج از سه میلیون به ده میلیون تومان بودیم که با توجه به مصوبه بانک مرکزی بانک‌های ذکر شده در لیست پرداخت وام ازدواج باید از ابتدای مرداد ماه اقدام به پرداخت تسهیلات ازدواج کنند ولی با توجه به اینکه برخی بانک‌ها با کمبود اعتبارات مواجه هستند استقبال چندانی از این طرح نشد.

در این میان نام بانک سینا هفته گذشته از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج اعلام شد و این بانک مصادف با ولادت امام رضا(ع) طی تبلیغات، ورود خود را به سامانه قرض‌الحسنه ازدواج اعلام کرد، که پس از پیگیری این موضوع  از شعبات این بانک مشخص شد که هنوز ابلاغیه به دست این بانک رسیده ولی هنوزهیچ وام ازدواجی توسط این بانک پرداخت نشده است.

این در حالی است که یک منبع آگاه در هفته گذشته به میزان خبر داده بود که پس از گذشت دو روز 400 نفر در لیست پرداخت وام توسط بانک سینا قرار گرفته‌اند ولی هنوز بعد از گذشت بیش از یک هفته هیچ پرداختی از سوی این بانک به زوجین صورت نگرفته است و اسم این بانک از لیست اسامی پرداخت کننده تهسیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سایت بانک مرکزی خارج شده است.

این موضوع مجدد از طریق مسئولین این بانک پیگیری شد که در نتیجه اعلام کردند بانک مرکزی با توجه به میزان اعتبارات بانک‌ها آن‌ها در لیست نگه می‌دارد و پس از اتمام اعتبارت اسامی بانک‌ها از لیست پرداخت خارج می‌شود و حال باید منتظر ماند و دید در ظرف مدت یک هفته چند نفر مشمول دریافت وام از بانک سینا شده‌اند که اعتبارات این بانک به پایان رسیده است و زمان پرداخت وام توسط این وام از چه زمانی آغاز خواهد شد.

اگر روند پرداخت وام ازدواج از زمان ابلاغ تا پرداخت و اجرایی شدن تا این حد زمان‌بر باشد هر یک از زوجین باید حدود 6 ماه تا یک سال در صف انتظار قرار گیرند که بعد از آن تازه ابتدای راه بوده و باید مراحل دیگر را برای ثبت مدارک پشت سر بگذارند که این روند ماه‌ها زمان‌بر خواهد بود.

در حالی که وام ازدواج یکی از موضوعات بسیار مهم برای جوانان محسوب می‌شود که هر روز بهانه‌ای برای به تعویق افتادن پرداخت وام تراشیده می‌شود تا پروسه دریافت آن هر روز طولانی‌تر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  82  =  85