جرابلس به دست شورشیان سوری افتاد

نیروهای ارتش آزاد سوریه با حمایت گسترده نیروهای ویژه و جنگنده‌های ترکیه و با پشتیبانی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا توانستند داعش را از جرابلس بیرون کنند؛ این امر باعث شد بسیاری از نیروهای داعش به سمت رقه و الباب بگریزند.

به گزارش ریسک نیوز،نیروهای مخالف سوریه مورد حمایت ترکیه در عرض ۱۲ ساعت توانستند بر شهر جرابلس تسلط یابند. احمد عثمان، یکی از رهبران یگان سلطان مراد به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ جرابلس به طور کامل آزاد شده است.

گروه تروریستی "جنبش نورالدین زنکی" وابسته به ارتش آزاد سوریه گفته است که داعش به سمت الباب عقب‌نشینی کرده است.

نیروهای مخالفان سوریه با پشتیبانی نیروهای ویژه و تانک‌های ارتش ترکیه که از صبح روز چهارشنبه عملیاتی را برای بیرون راندن داعش و نیز ممانعت از پیشروی نیروهای کرد سوریه در مرزها آغاز کرده‌ بودند توانستند وارد شهر جرابلس شوند.

در همین راستا رامی عبدالرحمان دیده بان حقوق بشر سوریه گفت:‌ هیچ مقاومتی از سوی داعش در جرابلس صورت نگرفت و مخالفان سوری به راحتی براین شهر تسلط یافتند.

در پی خارج شدن کنترل جرابلس از دست داعش و افتادن این شهر به دست نیروهای مورد حمایت ترکیه ائتلاف مخالفان سوریه از گروه‌های ارتش آزاد خواسته است در راستای بازگشت مهاجران زمینه لازم را فراهم کنند.

ائتلاف مخالفان سوریه از ارتش آزاد به خاطر این " دستاورد" تشکر کرد.

شاهدان عینی در جرابلس به المیادین گفتند که عناصر داعش که در جرابلس بودند بدون هیچ درگیری به ترکیه گریختند.

این شاهدان افزودند: ارتش ترکیه برخی از افراد را در داخل شهر بازداشت کرد.

البته داعش در روزهای اخیر شاهد خسارت‌های متعددی در شهرهای مناطق تحت کنترلش در شرق سوریه بوده است. خارج شدن کنترل جرابلس از دست در مرزهای سوریه و ترکیه بزرگترین شکست استراتژیک داعش است به سبب اینکه این منطقه گذرگاهی برای افرادی شده بود که می‌خواستند به داعش بپیوندند.

داعش قبل از جرابلس نیز شهر استراتژیک منبج را از دست داد و در پی تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه بر منبج جرابلس در کنار الباب آخرین مقر داعش در استان حلب محسوب می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  54