۳ بانک ایرانی در آلمان شعبه می‌زنند

یک روزنامه آلمانی از ابراز علاقمندی ۳ بانک ایرانی برای ایجاد شعبی در مونیخ خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، روزنامه منچنر مرکور روز یکشنبه گزارش داد، 3 بانک ایرانی به وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان گفته اند که قصد دارند به منظور تشویق روابط تجاری بیشتر بین ایران و شرکت های آلمانی، شعبی را در مونیخ تاسیس نمایند.
بر اساس گزارش این روزنامه، ایلسه آیگنر، وزیر اقتصاد ایالت باواریا گفت، بانک های خاورمیانه، پارسیان و بانک سینا موافقت بانک مرکزی ایران را برای ایجاد شعبی در خارج از کشور جلب کرده اند.
آیگنر عضو اتحادیه سوسیال مسیحی محافظه کار آلمان در جریان دومین سفر خود به تهران در طی یک سال اخیر با این روزنامه مصاحبه کرده است.
آیگنر افزود: «روابط تجاری بین شرکت های ایالت باواریا و ایران امروز اغلب به دلیل موانع موجود در فرآیند پرداخت ها ناکام می ماند.»
وی در ادامه گفت: «به همین دلیل برقراری شعب بانک های ایرانی در مونیخ به صورت ویژه برای بنگا های اقتصادی ما اهمیت دارد. به ویژه شرکت های کوچک و متوسط ما چشم اندازهای صادراتی عظیمی به ایران دارند که (با گشایش این شعب) قادر خواهند بود در آینده به شکلی آسان تر از فرصت پدید آمده استفاده کنند.»
بسیاری از شرکت های اروپایی از این مسئله گله مندند که با وجود لغو تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران در ماه ژانویه، آنها هنوز قادر به تامین مالی فعالیت های تجاری خود در ایران از طریق بانک های غربی نیستند، زیرا این بانک ها نگران تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا از جمله در زمینه پولشویی هستند.
در دوران تحریم ها هسته ای، شرکت های ایرانی از شیوه هایی نظیر نقل و انتقال پول از طریق صرافی ها برای تجارت استفاده می کردند که زمان بر، هزینه بر و در برخی موارد غیرقابل اعتماد بود.
آیگنر افزود، بانک های ایرانی اکنون برای برقراری دفاتر ماهواره ای در مونیخ و هدایت پروسه موافقت، از کمک حرفه ای برخوردار خواهند شد.
وی در این مصاحبه به علاقمندی قابل توجه آلمان نسبت به صادرات کالاهای مهندسی، خودرو، فضایی، تکنولوژی محیط زیستی، دارو و تکنولوژی پزشکی به ایران اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  7  =  3