سیل در کره شمالی ۱۳۳ کشته برجا گذاشت

بر اساس تازه ترین گزارش های منتشر شده، بارندگی و سیل اخیر در کره شمالی که گفته می شود شدیدترین سیل طی چند دهه گذشته بوده تاکنون جان ۱۳۳ نفر را گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز،پیشتر برخی گزارش ها از کشته شدن 60 نفر حکایت داشت اما در گزارش هایی که امروز سه شنبه منتشر شد، تعداد تلفات انسانی 133 نفر اعلام شده است.

بر این اساس و به دلیل تلفات قابل توجه سیل ویرانگر، مقام های کره شمالی از همه مردم خواسته اند به کمک مصیبت دیدگان بشتابند.

این اخبار در حالی منتشر می شود که کره شمالی در یک هفته گذشته سه موشک بالستیک پرتاب کرد، یک آزمایش هسته ای انجام داد و اعلام کرده است که این اقدامات برای رویارویی با آمریکا اهمیت دارد.

اخبار دریافتی نشان می دهد که سیل مذکور هزاران خانه مسکونی و ساختمان را در کره شمالی ویران کرد و هم اکنون از سرنوشت نزدیک به ۳۹۵ نفر دیگر خبری نیست.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی نوشت: سیل در اطراف رودخانه «تومین» رخ داده و به دنبال آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

از سوی دیگر دولت از سیل بسیار شدید و بی سابقه در منطقه شمال شرق این کشور و در مرز با چین و روسیه خبر داد که زندگی دهها هزار نفر را در این مناطق مختل کرده است.

کره شمالی اصولا کشوری بسیار آسیب پذیر در برابر بلایای طبیعی است و به دلیل ساختار ضعیف ساختمانی، در چنین مواقع ای متحمل تلفات زیادی می شود.

این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی به دلیل بارش سنگین باران و جاری شدن سیل شاهد کشته شدن دهها نفر و ویران شدن هزاران خانه بود.

گفته می شود که سیل اخیر ۳۵ هزار واحد مسکونی را به طور کلی از بین برده و به بیش از هشت هزار ساختمان عمومی آسیب جدی وارد کرده است. همچنین علام شده که ۱۴۰ هزار نفر در حال حاضر به کمک های فوری در این کشور نیاز دارند.

پیونگ یانگ چند روز پیش اعلام کرده بود که در جریان جاری شدن سیل و مصائب وارده از چین درخواست کمک کرده است

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

44  −  40  =