هشدار شدید کره‌شمالی به امریکا در خصوص انفجار کره

خبرگزاری حکومتی کره شمالی ضمن اشاره به حضور بمب‌افکن‌های آمریکایی در شبه‌جزیره کره نوشت اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن این منطقه را به نقطه انفجار رسانده است.

به گزارش ریسک نیوز،

 کره شمالی روز چهارشنبه ضمن انتقاد از آمریکا گفت که اقدامات واشنگتن در منطقه، شبه‌جزیره کره را به نقطه انفجار رسانده است.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، بعد از آنکه آمریکا دو بمب‌افکن عظیم به شبه‌جزیره کره منتقل کرد تا نمایش قدرتی در تقابل با کره شمالی باشد، پیونگ‌یانگ نسبت به این اقدام آمریکا معترض شد.

 

واشنگتن وعده داد تعهد مستحکمی برای دفاع از متحدان خود در منطقه شرق آسیا دارد و دو بمب‌افکن عظیم خود را به این منطقه اعزام و مستقر کرد.

 

واشنگتن این اقدام را تنها یک مثال از قابلیت‌های عظیم نظامی خود معرفی کرد و مانند یک نوبت دیگر بعد از آزمایش اتمی کره شمالی این بمب‌افکن‌ها را به منطقه فرستاد.

 

خبرگزاری حکومتی کره شمالی هم نوشت این اقدامات آمریکا تحریک‌آمیز بوده و مقامات امپریالیست و جنگ‌طلب آمریکا شرایط را در شبه جزیره کره به سوی می‌برند که نقطه انفجار است.

 

کره شمالی هشدار داد که ارتش این کشور کاملا مسلح است و به تمامی ابزارهای نظامی برای مقابله مجهز شده تا در صورت وقوع هر حمله‌ای از سوی دشمنان مقابله به مثل کند.

 

کره جنوبی میزبان 28 هزار نیروی نظامی آمریکایی است و این در حالیست که تنش‌های میان دو کره سال‌های زیادی به طول انجامیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  3  =