سهامیان مقدم مدیر عامل بیمه میهن شد

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام جواد سهامیان بر مدیر عاملی بیمه میهن تکیه زد.

به گزارش ریسک نیوز،در حالیکه در تیرماه سال جاری مشکلات درون سازمانی از یک سو و افت عملکرد بیمه میهن از سوی دیگر به استعفاء موسی الرضا انجامید .

اگر چه  وجود برخی اختلافات  موسی الرضا با هیات مدیره بر سر نحوه عملکرد شرکت بیمه میهن مانند عدم تحقق افزایش سرمایه به اختلافات موجود دامن زد و منجر به استعفاء وی شد و این استعفاء از سوی هیات مدیره پذیرفته  و به صورت مکتوب تقدیم بیمه مرکزی گردید؛ اما گویا پس از گذشت چند روز از این استعفا مجددا زمزمه های  بازگشت وی بر مسند مدیر عاملی به گوش رسید.

گفتنی است این کش و قوس ها ادامه یافت تا اینکه سرانجام و بر اساس برخی شنیده ها جواد سهامیان که گزینه پیشنهادی هیات مدیره بود ، روز گذشته با تایید و رای هیات مدیره بر مسند مدیر عاملی بیمه میهن تکیه زد.

بر اساس این گزارش ،با تایید بیمه مرکزی جواد سهامیان رسما مدیر عامل شرکت بیمه میهن خواهد بود.

آمار های منتشره حاکی است ،  درآمد شرکت بیمه میهن از محل حق  بیمه در سال 94   3 درصد نسبت به دوره قبل از آن کاهش داشته و از 3.028.643 میلیون ریال به رقم 2.931.672 میلیون ریال رسید البته این کاهش درآمد حق بیمه می تواند به دلیل کاهش صدور بیمه نامه باشد چرا که بیمه میهن به دلیل قرار گرفتن در سطح چهار توانگری مالی و بنابر مفاد مندرج در آیین نامه توانگری مالی جهت پیاده سازی برنامه ترمیم مالی ملزم به کاهش صدور شده است.

اگرچه  برخی اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت بیمه ای نشان می دهد شرکت مزبور چندان هم به احیاء و ترمیم عملکرد خود پایبند نبوده است چرا که در میان چهار شرکت بیمه ای که طی ماههای اخیر و سال گذشته  تخفیفات بالا را ثبت کردند بیمه میهن با 20 درصد تخفیف رکورددار بوده است.

حال باید دید جواد سهامیان با توجه به سبقه قابل قبولی که در عرصه بیمه گری دارد چه برنامه های مدونی جهت حل چالش های  بیمه میهن دارد؟

لازم بذکر است،جواد سهامیان مقدم دارای مدرک تحصیلی لیسانس بیمه های بازرگانی و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی می باشد.

وی همچنین در دانشگاه فردوسی مشهد ،‌ دانشکده علوم اقتصادی و دارایی و دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان و چندین مرکز علمی دیگر تدریس نموده است.

طبق مصوبه مورخ 18/01/1386 مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه ایران، سهامیان مقدم به عضویت هیئت مدیره بیمه ایران منصوب شد و سپس در تاریخ 20/02/1386 به عنوان سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران منصوب گردید.
سهامیان مقدم چند ماه بعد از طرف وزیر امور اقتصادی و دارائی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه ایران منصوب و جانشین  آسوده شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  18