فروش ترکیبی در بیمه کوثر در دستور کار قرار گرفت/ بیمه درمان را سود آور می کنیم

مجید مشعلچی :

یکی از برنامه های در دست اجرای بیمه کوثر تمرکز بر فروش ترکیبی است به طوریکه در این روش در ازاء خرید یک بیمه نامه دو بیمه نامه دیگر نیز به صورت رایگان همزمان ارایه می شود و عملا سبب می گردد سهم فروش شرکت افزایش یافته علاوه براینکه تنوع رشته ای را به دنبال خواهد داشت./در برخی شرکتهای بیمه رقابت کاذبی در میان سهامداران وجود دارد در خصوص خرید سهم بیشتر جهت نفوذ در هیات مدیره و اعمال نفوذ در تغییرات مدیریتی که به شدت به ثبات مدیریت در صنعت بیمه آسیب می رساند.

به گزارش ریسک نیوز،مجید مشعلچی ، مدیر عامل بیمه کوثر طی نشست خبری که به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس بیمه کوثر برگزار شد ضمن اشاره به عملکرد شرکت در شش ماهه نخست سال جاری گفت:پیش بینی ما برای فروش در سال جاری 934میلیارد تومان است که تا کنون و در شش ماهه نخست سال 597میلیارد تومان پرتفوی حاصل شده و بالغ بر 60 درصد افزایش پرتفوی رقم خورده است.

وی در ادامه اذعان داشت:در حوزه بیمه های زندگی در شش ماهه اول  سال 94 ، 51 میلیارد تومان بیمه نامه فروخته شد این در حالی است که میزان فروش در این رشته بیمه ای در شش ماهه نخست سال 95 بالغ بر 74میلیارد تومان است که در این رشته بیمه ای افزایش 45درصدی فروش را تجربه کردیم.

مشعلچی با اشاره به اینکه نسبت خسارت بیمه کوثر در شش ماه اول سال 94 ، 47 درصد بوده از کاهش 2 درصدی این نسبت در سال جاری خبر داد و گفت: نسبت خسارت بیمه کوثر در شش ماهه اول سال 95 به 45 درصد کاهش یافت.

وی در ادامه به ترکیب پرتفوی بیمه کوثر اشاره و اذعان داشت : ترکیب پرتفوی بیمه کوثر61 درصد ثالث ، 16 درصد درمان ، 7درصد عمر و حوادث و 7درصد عمرو سرمایه گذاری است که البته در نظر داریم بر روی بیمه های درمان ، عمر و سرمایه گذاری و مسوولیت تمرکز بیشتری داشته باشیم.

مشعلچی در ادامه از ارایه مدلی منحصر بفرد در رشته بیمه ای درمان در اینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در نظر دارم مدلی خاص برای بیمه درمان ارایه کنم و ثابت کنم که بیمه درمان نه تنها زیان ده نیست بلکه با مدیریت و ارزیابی ریسک بهینه می تواند نقطه عطف در سود آوری شرکتها باشد .

وی در ادامه پیش شرط  سودآوری بیمه درمان را ورود آگاهانه به این رشته بیمه ای دانست و اظهاد داشت: ارایه این طرح نشان می دهد که بیمه نامه درمان علاوه بر اینکه می تواند پرتفوی ارزشی در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی بیمه گران باشد در عین حال سود اوری را برای بیمه گران به دنبال دارد.

وی از ارایه جزئیات این طرح در اینده ای نزدیک خبر داد.

وی در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز در خصوص ترکیب سهامداران عمده شرکت بیمه کوثر و محدود بودن ترکیب پرتفوی به نیروهای مسلح و همچنین سوالی در خصوص نحوه اجرای حاکمت شرکتی در این شرکت اذعان داشت: سهامداران بیمه کوثر تا کنون هیچ دخالتی در اجرا نداشته اند و بدون جناح بندی و مرزبندی نقش سهامداری خود را ایفا کرده اند.

مشعلچی ضمن اشاره به برخی تحرکات سهامداران در برخی شرکتهای بیمه و بنگاههای اقتصادی خاطر نشان ساخت:این مساله را قبول دارم که در برخی شرکتهای بیمه رقابت کاذبی در میان سهامداران وجود دارد در خصوص خرید سهم بیشتر جهت نفوذ در هیات مدیره و اعمال نفوذ در تغییرات مدیریتی که به شدت به ثبات مدیریت در صنعت بیمه آسیب می رساند.

وی تصریح کرد:قاطعانه می گویم که در میان سهامداران بیمه کوثر این رقابت کاذب وجود ندارد بلکه تلاش سهامداران در جهت هم افزایی و انسجام است.

مدیر عامل بیمه کوثر در خصوص دخالت سهامداران و همچنین اعضاء هیان مدیره در اجرا که نافی اصول حاکمیت شرکتی است اذعان داشت:تصریح می کنم تا کنون هیچ ابلاغی که نشان دهنده دخالت در اجرا باشد از سوی هیات مدیره و ترکیب سهامداری به ما نشده است .

مشعلچی در خصوص کپتیو بودن فعالیت های بیمه کوثر تاکید کرد: اگر مجموعه نیروهای مسلح صرفا برای این گروه در صدد انجام کار بیمه ای بود امکان این کار با وجود صندوق بیمه ای نیروهای مسلح فراهم بود اما علت ورود این نهاد به فعالیت بیمه گری و تاسیس شرکت بیمه در راستای گسترش و توسعه صنعت بیمه در میان تمام اقشار صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات بیمه کوثر منحصر به قشر خاصی نیست ، تصریح کرد:البته برخی مواقع ممکن است نسبت به برخی سهامداران خدمات ویژه ای ارایه شود ایم این خدمات ویژه طرق محاسبات اکچوئری و ارزیابی ریسک انجام می شود.

مدیر عامل بیمه کوثر در ادامه از طرح های نوین این شرکت بیمه ای خبر داد و اذعان داشت:یکی از برنامه های در دست اجرای بیمه کوثر تمرکز بر فروش ترکیبی است به طوریکه در این روش در ازاء خرید یک بیمه نامه دو بیمه نامه دیگر نیز به صورت رایگان همزمان ارایه می شود و عملا سبب می گردد سهم فروش شرکت افزایش یافته علاوه براینکه تنوع رشته ای را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی رویکرد تمرکز بر فروش بیمه نامه های ترکیبی مزیت های متنوعی را برای مشتری ایجاد می کند.

مشعلچی همچنین از ارایه طرح جدیدی برای بیمه نامه های زندگی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

مدیر عامل بیمه کوثر در ادامه از طرح جدیدی تحت عنوان بیمه نامه وکالت خبر داد و اذعان داشت: بیمه وکالت چند سال پیش توسط بیمه سینا ارایه شد که البته موفق نبود اما با مطالعات انجام شده و بررسی های لازم طرحی را به بیمه مرکزی ارایه کردیم که دارای تفاوتهای اساسی با بیمه سینا خواهد بود و در صورت کسب مجوز از بیمه مرکزی به صورت گروهی ارایه می شود.

وی در عین حال به طرح بیمه ای بهگرد بیمه کوثر نیز اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح مجوزهای لازم را اخذ کرده و مدتهاست آماده عرضه است اما متاسفانه حدود شش سال است به دلیل مهیا نبودن بسترهای لازم از سوی شرکت فناوران عرضه نشده است.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  42