پای طلا هم به انتخابات امریکا باز شد!

با تغییر تمرکز بازار طلا از افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییر چندانی نکرد و هر اونس طلا ۱۳۳۷.۶۳ دلار فروخته شد.

به گزارش ریسک نیوز،تاثیر افزایش یا عدم افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در انتخابات

درحالی‌که بازارهای جهانی فلزات گرانبها در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا هستند، قیمت طلا امروز دوشنبه ثابت ماند.طلا روز جمعه را با اندکی تغییر به پایان برد، اما طی هفته گذشته 2 درصد افزایش قیمت داشت که بیشترین افزایش هفتگی در نزدیک به 2 ماه گذشته به شمار می‌رفت. این افزایش بیشتر ناشی از احتیاط بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره بانکی در نشست سیاست‌گذاری این بانک در روز چهارشنبه بود.

با این حال، بی ثباتی در مورد چشم انداز سیاست پولی آمریکا و تقاضای فیزیکی آشفته برای این فلز گران‌بها در اسیا مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها در این هفته شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7 سنت افزایش 1337.63 دلار فروخته شد.اوله هاینسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «طلا برای سومین روز در یک دامنه قیمتی نسبتا محدود باقی مانده است… تقاضا از سوی صندوق های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در هفته‌های اخیر وجود ندارد.»

 

منبع: دانشجو

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  45