طرح داعش برای هدف قرار دادن زائران خنثی شد

فرماندهی عملیات کربلا اجرای طرح ویژه امنیتی را با هماهنگی و همکاری فرماندهی عملیات فرات میانه و حشد شعبی برای تأمین امنیت در ماه محرم آغاز کرد.

به گزارش ریسک نیوز احمد علی زوینی، رئیس پلیس استان کربلا اعلام کرد: اجرای این طرح امنیتی با هماهنگی فرماندهی عملیات فرات میانه برای ماه محرم آغاز شده و تمامی مأموریت‌ها و وظایف یگان‌های امنیتی، ارتش، پلیس محلی، پلیس فدرال، حشد شعبی، دستگاه‌های اطلاعاتی و نیروهای داوطلب و یک نیروی متشکل از زنان توزیع شده است.

وی گفت: این طرح در تمامی استان کربلا اجرا شده و نیروهای ما عملیات پیشدستانه‌ای را با بازرسی مناطق صحرایی و مجاوز استان کربلا و برخی اهداف در داخل شهر آغاز کردند. این عملیات‌ها به بازداشت برخی متهمان منجر شد. عملیات پیشدستانه و تعقیب متهمان تا زمان اجرای مرحله دوم طرح امنیتی که در اربعین حسینی اجرا خواهد شد، ادامه دارد.

فرماندهی عملیات کربلا هر ساله طرح ویژه امنیتی را برای محافظت از جان زائرانی که در ماه محرم به حرم امام حسین (ع) می‌روند، اجرا می‌کند.

در این راستا نیروهای امنیتی عراق یک طرح تروریستی را خنثی و یک گروهک را که قصد داشت زائران مرقدهای شیعه را در طول ماه محرم هدف قرار دهد، شناسایی کردند.

مدیر سازمان اطلاعات نظامی عراق روز شنبه اعلام کرد، این طرح وابسته به "ولایت بغداد در تشکیلات داعش" بوده و در این عملیات مقادیر زیادی سلاح و بمب کشف و ضبط شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  21