۳۱ هزار میلیارد تومان چک در سال ۹۰ برگشت خورد

احمدی، دبیرکل بانک مرکزی:

دبیر کل بانک مرکزی با تایید اینکه میزان چک‌های برگشتی در سال ۹۰ حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده است، از راه اندازی سامانه CIS برای رصد تمام مبادلات چک‌ها در شبکه بانکی به‌زودی خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر محمود احمدی با تایید این مطلب که چک‌های برگشتی در سال گذشته حدود 31 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: ساماندهی دسته چک‌ها در 3 بخش تقنینی، نرم افزاری و سخت افزاری دنبال می شود.

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری چگونگی دسته بندی چکها مد نظر قرار گرفته است تا مردم بتوانند بر روی چکها مانند اسکناس حساب باز کنند، افزود: در بحث تقنینی نیز مشکلاتی هم اکنون در بین مردم وجود دارد که به زودی آنها را برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بخش سخت افزاری المان‌های امنیتی لحاظ خواهد شد. بطوریکه با مشاهده هر چک افراد تشخیص دهند که چک توسط چه کسی صادر شده و فرد صادر کننده چک از لحاظ اعتباری چه توانی دارد.

احمدی از راه اندازی سامانه CIS برای رصد تمام مبادلات چک‌ها با شبکه بانکی میان مردم به زودی خبر داد و تصریح کرد: شورای پول و اعتبار در سه شنبه هفته گذشته دستور العمل مربوط به ساماندهی دسته چک‌ها به تصویب رسید و به زودی نشست‌هایی با مسئولان بانکی و صاحب نظران در خصوص ساماندهی دسته چک‌ها برگزار خواهد شد.

دبیر کل بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه نرم افرازی CIS آمار و اطلاعات دقیق مربوط به مبادلات چکها را ارائه می‌کند، گفت: در حوزه سخت افزاری حداقل‌هایی را از فیوچرهای امنیتی در چک لحاظ خواهیم کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

49  −    =  45