طلا بالا رفت

در حالی که افزایش ارزش دلار تا حدی فروکش کرده و دلالان از فرصت کاهش قیمت طلا برای خرید استفاده کرده اند، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش یافت.

به گزارش ریسک نیوز،در حالی که افزایش ارزش دلار تا حدی فروکش کرده و دلالان از فرصت کاهش قیمت طلا برای خرید استفاده کرده اند، قیمت فلز زرد امروز اندکی افزایش یافت.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1256 دلار و 11 سنت رسید، اما سپس با اندکی تعدیل و افزایش 0.4 درصدی نسبت به جلسه قبل به رقم 1254 دلار و 60 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه نزدیک به 0.6 درصد کاهش یافت و به 1247 دلار و یک سنت رسید که پایین ترین رقم از 7 اکتبر تاکنون بود.

 

قیمت طلای آمریکا نیز امروز بدون تغییر به رقم 1255 دلار و 60 سنت رسید.

 

ژیانگ شو، تحلیلگر بازار طلا  درگروه طلای شاندونگ در این باره گفت: «به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، به طور کلی روند حرکت قیمت طلا کاهشی است اما در کوتاه مدت ما فکر می کنیم که یک اصلاح قیمت فنی ملایم رخ خواهد داد.»

 

وی پیش بینی کرد که قیمت ها در کوتاه مدت به 1270 دلار برسد و پس از آن به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره به شدت افت کند. «هنوز تا افزایش نرخ بهره مقداری زمان داریم.»

 

قیمت های تولید کننده در آمریکا در ماه سپتامبر بیشترین افزایش سالیانه از دسامبر 2014 تاکنون را تجربه کرد، در حالی که میزان خرده فروشی نیز پس از کاهش 0.2 درصدی ماه اوت، در این ماه رشدی 0.6 درصدی داشت.

 

آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا معمولا موجب فشار بر قیمت طلا می شود، زیرا چنین آمارهایی احتمال افزایش نرخ بهره را افزایش می دهد.

 

حجم  دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.40 درصد افزایش داشت و به 965.43 تن رسید.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  5  =