روایت یونس مظلومی از چگونگی کسب رتبه اعتباری از اتحادیه اروپا

شاخص های فنی چون توانگری مالی ، توانمندی مدیریتی ، مدیریت ریسک ، توانایی توزیع بهینه ریسک ، میزان نگهداری ریسک ، میزان تجمع ریسک و دارا بودن نقدینگی کافی جهت ابفای تعهدات یک شرکت بیمه زیر ذره بین موسسات رتبه سنجی قرار می گیرد.

به گزارش ریسک نیوز،بونس مظلومی ، مدیر عامل بیمه رازی ، دیروز طی یک نشست خبری از کسب رتبه اعتباری از موسسه بین المللی capital intelligence خبر داد.

نکته حایز اهمیت در این خبر توانمندی یک شرکت خصوصی ایرانی در کسب رتبه اعتباری برای اولین بار از اتحادیه اروپاست اگرچه که به گفته مظلومی شرکتهای معتبر بین المللی دیگری برای رتبه بندی وجود دارند که متاسفانه همچنان ایران را در لیست تحریم ها نگاه داشته اند.

گفتنی است ، شرکت بیمه رازی در این مرحله توانست رتبه A+ را در سطح داخلی و رتبه B+ را در سطح بین المللی اخذ کند .

اما سوال اینجاست که چگونه یک شرکت بیمه خصوصی توانسته رتبه بندی یک موسسه بین المللی را در کارنامه کاری اش رقم زند؟

مظلومی در پاسخ به این سوال ریسک نیوز اذعان می دارد: در وهله اول پیگیری بیمه رازی جهت به ثمر نشستن و کسب این اعتبار از اهمیت بسزایی برخوردار بود اما در کنار این پیگیریها موسسات رتبه بندی و مشخصا موسسه بین المللی capital intelligence شاخص هایی در نظر دارند که شرکت مزبور باید حائز این شاخص ها باشد.

مدیر عامل بیمه رازی ضمن تشریح این شاخص ها تصریح داشت: معیارها و شاخص های مختلف و البته فنی و تخصصی وجود دارد که شرکت را حائز رتبه بندی می کند اما اصلی ترین فاکتور به میزان توانمندی شرکت بیمه در ایفای تعهداتش بر می گردد.

وی در ادامه از مدیریت ریسک و دارا بودن نقدینگی کافی جهت ایفای تعهدات به عنوان فاکتورهای بعدی اشاره کرد و متذکر شد: توانایی شرکت بیمه در مدیریت ریسک بهینه و دارا بودن نقدینگی کافی در راستای توانمندی در ایفای تعهدات نقش اساسی دارد.

وی در ادامه به فاکتورهای دیگر جهت rating اشاره کرد و افزود: علاوه بر میزان توزیع ریسک ها بحث تجمع ریسک نیز مورد بررسی قرار می گیرد به طوریکه آیا شرکت بیمه وقتی ریسک ها را توزیع می کند ممکن است تجمع ریسک اتفاق افتد ؟

به گفته وی علاوه بر این شاخص ها میزان توانگری مالی و توانمندی مدیریتی نیز از سوی موسسه رتبه بندی مورد واکاوی قرار می گیرد.

مظلومی اذعان داشت: پس از ارایه مستندات به موسسه پروسه ارزیابی و ممیزی از سوی انها آغاز می گردد اما این جمع بندی نهایی همچنان نتیجه اصلی نخواهد بود بلکه مستندات در کمیته مستقل باید مورد دفاع واقع شود .

وی در ادامه د رپاسخ به سوالی در خصوص عملکرد شش ماه بیمه رازی اظهار داشت:از ابتدای سال تا کنون حدود 490 میلیارد توامن حق بیمه صادره داشته اسم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 70 درصدی را نشان می دهد.

مدیر عامل بیمه رازی بر این نکته تاکید کرد که سیاست ما افزایش سهم بازار به تنهایی نیست بلکه سودآوری و حفظ توانگری مالی همراه با ارایه قیمتهای منطقی در دستور کار قرار دارد.

مظلومی با اشاره به اهداف شرکت در حوزه بیمه های عمر عنوان کرد: پیش بینی می شود شرکت بیمه رازی تا پایان سال 95 حدود 25 میلیارد حق بیمه تولیدی در بیمه های عمر ثبت کند.

وی البته بر این نکته تاکید کرد که بیمه رازی در نظر دارد سیاست فروش متنوع را در دستور کار قرار دهد.

مدیر عامل بیمه رازی همچنین خبر داد: شرکت بیمه رازی به زودی قبولی اتکایی از خارج خواهد داشت و در حال حاضر مراحل اداری این کار در بیمه مرکزی در حال انجام است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  3  =