تحلیل
تحلیل
سیاست افزایش ضریب نفوذ بیمه، راه یا چاه؟
چنین به نظر میرسد که سیاست هدفگیری افزایش ضریب نفوذ بیمه، بیش از آنکه راهی پیش روی صنعت بیمه کشور جهت پیشرفت…
بیمه فراتر از دیجیتال؛ ظهور اکوسیستم ها و پلتفرم ها
وابستگی و اتکای روزافزون جامعه به فناوریهای دیجیتال نه تنها انتظارات مشتری را تغییر میدهد، بلکه مرزهای بین صنایع…
مبارزه با فساد در صنعت بیمه از شعار تا واقعیت / آزاده محسنی
برای مبارزه یا پیشگیری از فساد پیش از هر چیزی باید مصادیق فساد را شناسایی کرد تا بتوان به دنبال ابزار مناسب برای…
صنعت بیمه نیازمند آرامش / محمود فراهانی
ریشههای بروز شرایط بحران مداوم در صنعت بیمه این سؤال را مطرح میکند که آیا استراتژی «حرکت با چراغهای خاموش» ـ که…
ضرورت ساماندهی حوادث رانندگی/علی حاجی پور
آمارهای بالای حوادث رانندگی در کشورمان در طی20 سال گذشته با حدود نیم میلیون نفر جانباخته و بیش از 5 میلیون نفر…
برای صاحبان کسب و کار شرافت به اندازه هوش مهم است/ نادر جامی
اگر تجارت، ضریب شرافت را در اولویت قرار دهد می تواند به نیروی شفابخشی تبدیل شود که دنیای ما به شدت به آن نیاز…
بیمه تکافل الزامات و چالش های اجرایی در صنعت بیمه کشور/رسول رحمتی نودهی
با توجه به ماهیت قرارداد تکافل بازنگری در ساختار فعلی شرکت های بیمه و یا ایجاد ساختارهای جدید با توجه به ابعاد…
برهوت نوآوری در صنعت بیمه / آزاده محسنی
به نظر میرسد، کلید این ماجرا در دست بیمه مرکزی است و باید طوری برای گشایش درب، کلید را در قفل بچرخاند که…
استراتژی محتوا مبتنی بر مدل کسب و کار/ محمود فراهانی
یکی از چالشهایی که موسسات مالی از جمله شرکتهای بیمه و بانکها طی چند ده گذشته درگیر آن هستند و به واسطه شرایط…
خبر و خبرنگاری در این روزها/ محمود فراهانی
به نظر می رسد ماموریت خبرنگار نه بیان حقیقت و نه واقعیت است. ماموریت وی گزارش کردن آن چیزی است که می بیند و برای…
ضریب نفوذ بیمه در مناطق آزاد / علی اسکندری
با توجه به کاهش سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و غیر صنعتی در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور؛ و به تبع…
«هیئت مدیرههای نرو »، آفت مدیریتی صنعت بیمه /سید محمد مهدی بهشتی نژاد
بدون تردید تاکید آییننامه 93 بر حقیقی بودن اعضای هیئت مدیره موسسات بیمه در زمان تدوین و تصویب، مبتنی بر مصالح و در…