مقالات
مقالات
منهای صفر / آزاده محسنی
آیا اهداف بیمه مرکزی از تشکیل کمیته ارزیابی عملکرد مدیران بیمهای محقق شده است؟آیا نتایج عملیاتی این کمیته در قالب…
کارایی و اثربخشی معاونت فنی در شرکتهای بیمه / کتایون هدایت پور
در صنعت بیمه، با وجود یکسان بودن توابع هدف میان حوزههای بازاریابی، فروش و فنی که ضرورت همکاری موثر و همافزایی را…
نظارت هوشمند در صنعت بیمه از نگاه قائم مقام پیشین بیمه مرکزی
چندی پیش در نشستی تحت عنوان نشست شورای خبرگی صنعت بیمه با حضور قائم مقام بیمه مرکزی و بیش از بیست کارشناس خبره…
فقدان سازوکار نظارت بر تبلیغات بیمه ای
اخیرا بیمه مرکزی، یک کارگزاری آنلاین را به استناد «ماده 26 آیین نامه شماره 92 مصوب شورای عالی بیمه" مستوجب دریافت…
حکمرانی داده در عصر کنونی و حاکمیت مطلق فناوری اطلاعات در آینده
حاکمیت داده قصد دارد تا با تعیین مسئولیتها، سیاستها و استانداردها در حوزه فرآیندهای داده محور، ضمن حفظ کیفیت…
کاربرد هوش مصنوعی در آینده صنعت بیمه/جواد دارستانی فراهانی
هوش مصنوعی میتواند با تجزیه و تحلیل دادهها و شناسایی الگوهایی که نشاندهنده فعالیت متقلبانه است، به بیمهگران در…
تحلیلی بر آیین نامه 90 شورای عالی بیمه و مکمل شماره سه
طبق اصول حرفه ای گری، سنجش صلاحیت های حرفه ای یکی از الزامات حرفه ها برای در امان ماندن ساحت حرفه از اقدامات…
باز مهندسی فرآیند پرداخت خسارت بیمه های اتومبیل با رویکرد برون سپاری / علیرضا…
باز مهندسی یا مهندسی مجدد به مفهوم تغییر در فرآیندها و بکارگیری خدمات واسطه زنجیره تامین به منظور حذف زمان و مکان…
نزاع میان اقتصاد دولتی و آزاد
در جامعه ما بهویژه در ۴۵سال اخیر همچنان نزاع میان دو ایده اقتصاد آزاد و اقتصاد دولتی، نه صرفا در عرصه آکادمیک و…
اینشورتک چگونه میتواند موجب گسترش دسترسی جامعه به خدمات بیمه شود؟
هنگامی که از بیمه سخن به میان میآید در ذهن اغلب افراد جامعه بیمههای اجتماعی (شغلی) و بیمه شخص ثالث خودرو…
گام به 1402
سال 1401 هم به پایان رسید. اولین سال قرن جدید. سالی که داستان بسیار داشت و احتمالاً تاریخ درباره آن کتابها خواهد…
بهزادپور و کارنامه یکسالهاش
1401 را پشت سر نهادیم؛ بدون شک کارنامه یکساله مدیران برای واکاوی، امکان مطلوبتری به مخاطبان برای قضاوت میدهد. در…