بورس تهران با برجام قهر کرد

روزنامه حامی دولت درباره وضعیت بورس پس از برجام گزارش داده است:‌ معاملات بورس تهران در اولین روز کاری هفته در حالی با رشد ۱۰۵ واحدی شاخص کل به محدوده ۷۳هزار و ۸۶۸واحدی رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، این روزنامه حامی دولت درباره وضعیت بورس پس از برجام گزارش داده است:‌ معاملات بورس تهران در اولین روز کاری هفته در حالی با رشد 105 واحدی شاخص کل به محدوده 73هزار و 868واحدی رسید که رصد داد‌و‌ستدها نشان از تمرکز موقت بر صنایع غیربرجامی و در واقع بازگشت لیدرهای قدیمی به بازار دارد. پس از توقف رشد قیمت سهام خودرویی، رفتار بازار نشان از جست‌وجو برای یافتن لیدری جدید داشت تا ادامه رشد بازار از کانال صنعتی جدید دنبال شود؛ اما هیچ یک از گروه‌ها توان برآورده کردن انتظارات بازار را نداشتند.

 

در این شرایط صنایع برجامی (پیش‌بینی می‌شد اثر پذیری زیادی از بحث برجام داشته باشند) به‌طور مثال بانکی‌ها به دلیل مشکلات داخلی و عدم تحقق انتظارات از لحاظ تبادلات مالی و خودرویی‌ها نیز به دلیل رشد بیش از حد گذشته و فرورفتن در فاز اصلاحی، با عقب‌نشینی فضا را در اختیار غیر‌برجامی‌ها قرار داده‌اند. در این میان سنگ‌آهنی‌ها، فلزات اساسی و در صدر آنها پالایشگاهی‌ها به تحرک بیشتر پرداخته و به عبارت دیگر لیدر این روزهای بازار هستند…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  −    =  60