حرکت سرمایه ها ازبانک هابه سمت بیمه های زندگی

با کاهش نرخ سود بانکی صورت می گیرد

با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از جامعه به سمت بیمه های زندگی سوق پیدا می کنند.

به گزارش ریسک نیوز،مجید صفدری- مدیرعامل «بیمه ما»در گفت وگو با خبرنگار  اخبار پولی مالی اظهار داشت: طبق آنچه که به شرکت های بیمه و بیمه مرکزی ابلاغ شده است، به طور قطع آینده بهتری را در بخش بیمه های ثالث شاهد خواهیم بود و در نتیجه بخشی از زیان شرکت های بیمه ای رفع می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «بیمه ما» از نظر فروش بیمه ثالث در چه رتبه ای قرار دارد؛ گفت: در شرکت سهامی «بیمه ما» از ابتدا ترکیب بهینه پرتفوی و سبد بهینه پرتفوی مد نظر بوده است. سهم بیمه های ثالث در شرکت سهامی «بیمه ما» بسیار جزئی و حدود 17 درصد است.

صفدری در بخش دیگری از سخنان خود درباره جداسازی یا تخصصی عمل کردن بیمه های زندگی عنوان کرد: همانگونه که رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کردند؛ لازم است بیمه های Nonlife از Life جدا شود. در همین راستا حساب های Life باید جدا باشد و شرکت های بیمه نباید از ذخیره های بخش Life و بیمه های زندگی خود در گذراندن امور و هزینه های جاری شرکت استفاده کنند. کاملا با این مسئله که حساب های Life از Nonlife جدا شود موافقم.

وی در رابطه با تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بیمه های عمر گفت: کاهش سود بانکی فرصت مناسبی است برای فروش بیمه های زندگی. با کاهش نرخ سود بانکی بخشی از جامعه به سمت بیمه های زندگی سوق پیدا می کنند.

مدیرعامل «بیمه ما» با بیان اینکه بیمه های زندگی دارای پوشش های بیمه ای هستند اما سپرده گذاری بانکی از این مزیت برخوردار نیست؛ اظهار داشت: علاوه بر این بیمه های زندگی سود مشارکت پرداخت می کنند و معاف از مالیات هستند؛ اما سپرده های بانکی از این مزایا بهره مند نیستند. در مجموع کاهش نرخ سود بانکی به نفع بیمه های زندگی و فروش آن ها است.

مدیرعامل «بیمه ما در پاسخ به این پرسش که آیا شما با ایجاد یک مرکز مشترک نظارتی برای هدایت بازارهای مالی موافقید یا خیر؛ به خبرنگار ما گفت: در اقتصاد ایران یکی از ابزارهای سرمایه گذاری شرکت های بیمه هستند؛ ما در شرکت های بیمه می توانیم در بخش بیمه های عمر و سرمایه گذاری منابع مالی از سطح کشور جمع آوری کنیم.

صفدری ادامه داد: منابع مالی جمع آوری شده از سطح کشورا می توانیم در بازار بورس، فرابورس و پروژه های صنعتی، تولیدی و خدمات رسانی سرمایه گذاری کنیم. با ایجاد چنین مرکز نظارتی در بازار مالی موافقم.

صفدری با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ بیمه های عمر و سرمایه گذاری هنوز نهادینه نشده و این بزرگترین مشکل بیمه های عمر در کشور است؛ اذعان داشت: راه حل این امر این است که فرهنگ بیمه در کشور گسترش داده شود و در ضمن باید با ایجاد اطمینان در جامعه آینده روشنی را برای آحاد جامعه فراهم کنیم. /

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  7  =