ذخیره گیری مثلثی شهید می داد / ۳۹۰۰ میلیارد تومان ذخایر خسارت معوق ثالث تا پایان ۹۴

همتی :

با تاکیدات بیمه مرکزی ذخایر خسارت معوقه بیمه شخص ثالث و حوادث راننده در پایان سال ۱۳۹۴ به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید در حالیکه این رقم در اخر سال ۹۳ ، ۱۸۰۰میلیارد تومان بوده است./کل ذخایر خسارت معوقه صنعت بیمه در پایان سال ۹۴، ۵۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن مربوط به بیمه شخص ثالث و حوادث راننده می شود./ به شرکتهای بیمه توصیه می کنم ، دو ونیم درصد هم تخفیف ندهید.

به گزارش ریسک نیوز،عبدالناصر همتی ، رئیس کل بیمه مرکزی ، در نشست خبری خود با رسانه ها  در خصوص علل ملغی شدن ذخیره گیری مثلثی و نحوه اجرای روش توافقی گفت: به هر حال این کسری ذخایر طی سالهای متمادی ایجاد شده و به یکباره از بین نمی رود.

وی عنوان کرد:در روش جایگزین تصمیم گرفتیم یک فرصت دو ساله به شرکتهای بیمه بدهیم، به هر حال نمی شود با یک حرکت شرکتهای بیمه را تحت فشار قرار دهیم و بسیاری را مشمول ماده 141 کنیم.

همتی تصریح کرد: بخصوص اینکه تکنیک ذخیره گیری مثلثی برای ما کاملا قطعی نشده  ضمن اینکه روش های مختلف معمولا برآوردی هستند .
 

به گفته وی  محاسبه ذخایر مثلثی یک تکنیک است و من نگران بودم این تکنیک از شرکت های بیمه تلفات بگیرد .

وی در تشریح این روش ذخیره گیری افزود: ذخیره مثلثی مرا به یاد منطقه ای در جبهه می اندازد که موسوم به مثلث بود وبسیاری در این قسمت شهید شدند .

وی تاکید کرد: اینکه گفته می شود من با شرکتهای بیمه تفاهم کردم و پیام دوستی برای مدیران عامل فرستادم اصلا اینگونه نیست.

همتی  اظهار داشت:در وهله اول برای سال 94  از کل شرکتهای بیمه بالغ بر 1100 میلیارد تومان ذخیره اضافی گرفته ایم البته ما شرکتهای مختلف را ارزیابی کردیم و از انجا که شرکتهای بیمه باید ذخیره فنی تکمیلی حوادث طبیعی هم دارند با توجه به ارزیابی ها مشخص کردیم که  هر کدام باید چه میزان ذخیره گیری کنند.

وی اذعان داشت:  با تاکیدات بیمه مرکزی ذخایر خسارت معوقه بیمه شخص ثالث و حوادث راننده در پایان سال 1394 به 3900 میلیارد تومان رسید در حالیکه این رقم در اخر سال 93 ،  1800میلیارد تومان بوده است.

همتی همچنین خبر داد: کل ذخایر خسارت معوقه صنعت بیمه در پایان سال 94، 5300 میلیارد تومان است که 70 درصد آن مربوط به بیمه شخص ثالث و حوادث راننده می شود.

همتی یادآور شد: در مرحله اول یعنی برای صورت‌های مالی سال 94 مبلغ 1100 میلیارد تومان از کسری ذخایر پوشش داده شده است.

وی افزود: به اعتقاد این مقدار ذخیره گیری برای این مرحله کفایت داشت و این روش به مرور تکمیل می شود و ذخیره گیری ادامه می یابد.

همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه به طور جدی با تخفیفات بیش از دو و نیم درصد برخورد می کنیم امیدواریم امسال بخشی از ذخیره گیری جبران شود و پیش بینی می کنم تا پایان سال 95 این وضعیت بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه من به شرکتهای بیمه توصیه می کنم ، دو ونیم درصد هم تخفیف ندهید ، هشدار داد: شرکتهای بیمه به بهانه توانگری بالا حق اعمال تخفیفات غیر فنی و بر هم زدن نظم بازار را  ندارند.
 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

25  −  19  =