“سرنوشت بیمه شهر چه خواهد شد” /ایمان ایزدی مقدم

داستان از آنجایی آغاز شد که هولدینگ های مالی در کشور به سرعت رشد کردند و بانکها بعنوان مالکین اصلی این هولدینگها علاقه مند شدند در سبد شرکتهای زیر مجموعه خود در قالب یک سوپر مارکت مالی ” بیمه ، صرافی ، لیزینگ و…”را تشکیل دهند.

مجموعه بانک شهر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مدیرعامل این بانک در مصاحبه های متعدد در سال 93 و 94 به راه اندازی بیمه شهر در راستای تکمیل حلقه مالی این هولدینگ اشاره کرد.

البته سابقه شهرداری در امور بیمه ای همچون سایر نهادهای بزرگ ، سابقه ای طولانی است ؛ شهرداری پیش از این  بواسطه "شرکت سرویس بیمه شهر" عملیات بیمه گری را برای مجموعه های خود اجرایی نموده است، شرکت سرویس بیمه شهر در تاریخ 1372تحت شماره 97314 اداره ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسیده و فعالیت خود را به عنوان نمایندگی حقوقی بیمه آسیا آغاز نمود.

البته بانک شهر پیش از آنکه بخواهد یک شرکت مستقل بیمه ای ایجاد نماید ، بعنوان یکی از سهامداران عمده در تاسیس " بیمه سرمد" در کنار بانک صادرات ایستاد و به نوعی خلآ نبود یک شرکت بیمه زیر مجموعه خود را اینگونه پوشاند.

یکی از نکاتی که در تاسیس هر شرکت بیمه ای مهم است ، داشتن بازار برای فروش بیمه نامه است چرا که هر سهامداری از ورود به بازارهای مالی پیش بینی سود را به عنوان مهمترین دغدغه خود لحاظ می نمایند.

 فارغ از آنکه فکر کنیم بازار بزرگ و انحصاری بیمه در شهرداری ها ممکن است با تاسیس بیمه شهر بصورت مونوپل در اختیار این شرکت قرار گیرد اما مسئله اصلی آن است که از زمان ارائه درخواست این مجموعه به بیمه مرکزی برای تاسیس شرکت تاکنون ، تصمیم جدی اتخاذ نشده است و خبری از راه اندازی قطعی آن نیست!

نکته جالب تر آنکه این شرکت تمایل داشته است بصورت یک بیمه جنرال فعالیت نمایند یعنی هم بیمه های غیر زندگی و هم بیمه های زندگی را عرضه نماید ، با صحبت هایی که دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص تفکیک شرکت های بیمه زندگی از غیر زندگی داشته است ، باید دید آیا بیمه شهر مشمول این نگاه دکتر همتی می شود یا با توجه به پذیرش درخواست بیمه شهر در سال 94 و طرح در شورایعالی بیمه این شرکت آخرین بیمه ای است که هم می تواند بیمه های زندگی و هم غیر زندگی را صادر نماید./ منبع:ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  72